آغاز همایش مالی اسلامی عمان با حضور ایران/ امضای تفاهم‌نامه وقف
کد خبر: 3822589
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

آغاز همایش مالی اسلامی عمان با حضور ایران/ امضای تفاهم‌نامه وقف

گروه بین‌الملل ــ نخستین همایش فناوری مالی اسلامی با حضور کارشناسان اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران امروز، پنجم تیرماه، در مسقط، پایتخت عمان، آغاز شد.

به گزارش ایکنا از عمان؛ در این همایش که با حضور کارشناسان اقتصادی کشورهای ایران، امارات متحده عربی، پاکستان و مالزی در هتل «شرایتون» عمان آغاز شده است، فناوری مالی اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در این همایش حضور یافته و محمود رضایی، مدیر مالی اداری این شرکت، نماینده کشورمان در همایش است.

علاوه بر ایران، کارشناسانی از کشورهای پاکستان، مالزی و امارات متحده عربی نیز در همایش مالی اسلامی عمان حضور دارند. هدف از برگزاری این همایش توسعه صنعت مالی اسلامی است و «عبد مانسی»، بانی برگزاری همایش، در مراسم افتتاحیه به مهمانان خوش‌آمد گفت.

امضای تفاهم‌نامه وقف

«جوآن انریکوز» از مالزی و عیسی محمد یحیی، رئیس بانک مرکزی عمان، در این همایش سخنرانی کردند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای درباره وقف از سوی شرکت سنگاپوری «فین‌ترا»(finterra) با مالزی به امضا رسید.

برگزاری پنل تخصصی با موضوع جمع‌آوری کمک مردمی برای خیریه‌ها از دیگر برنامه‌های همایش است که هم‌اکنون در این همایش در جریان است. شش غرفه از شرکت‌های مختلف عمان و پاکستان در این همایش به معرفی فعالیت‌های خود پرداخته‌اند و چند اپلیکیشن درباره فناوری مالی اسلامی نیز در این همایش ارائه شده است.

دومین پنل تخصصی این همایش به بلاک‌چین بانک‌های اسلامی اختصاص دارد که امروز در جریان همایش برگزار می‌شود. بلاکچین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوک‌های هم‌شکل طبقه‌بندی می‌شوند.

یادآوری می‌شود؛ حضور شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در این همایش با تلاش و همت کریدور بین‌المللی کسب و کارهای نوپای اسلامی، مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha