اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز سفارت بحرین در بغداد
کد خبر: 3822913
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز سفارت بحرین در بغداد

گروه بین‌الملل ـ  معترضان عراقی شب گذشته در اعتراض به میزبانی بحرین از کارگاه اقتصادی مرتبط با طرح «معامله قرن» آمریکا، از حصار آهنی سفارت بحرین در بغداد بالا رفته و پرچم فلسطین را بر فراز ساختمان سفارت به اهتزاز درآوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»؛ ده‌ها نفر از شهروندان عراقی شامگاه پنجشنبه(6 تیرماه) در اعتراض به برپایی کارگاه اقتصادی منامه به‌عنوان نخستین گام معامله قرن به سفارت بحرین در منطقه «المنصور» بغداد حمله کردند.

با وجود این که نیروهای امنیتی تمامی راه‌های منتهی به سفارت را مسدود کرده بودند، اما تظاهرکنندگان عراقی از حصار آهنی سفارت بالا رفته و پرچم فلسطین را جایگزین پرچم بحرین کردند.

معترضین عراقی همچنین، پرچم رژیم صهیونیستی را در مقابل سفارت بحرین به آتش کشیدند.

براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که اکثریت آنان از جوانان بودند، پس از اهتزاز پرچم عراق و فلسطین بر بالای ساختمان سفارت، شعارهایی علیه بحرین سردادند.

در پی این حادثه، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از اقدام برخی تظاهرکنندگان در حمله به سفارت بحرین در بغداد اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی فوراً اقداماتی را برای خارج کردن تظاهرکنندگان از سفارتخانه و انجام تدابیر امنیتی لازم به عمل آوردند.

وزیر کشور عراق نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی ۵۴ نفر را در ارتباط با حمله به سفارت بحرین دستگیر کرده است.
 
کمتر از چند ساعت پس از برگزاری اعتراضات علیه دولت بحرین در پایتخت عراق و مقابل سفارت بحرین، وزارت امور خارجه بحرین حمله به سفارت کشورش در بغداد را محکوم و اعلام کرد که علی المالکی، سفیر کشورش در عراق را برای مشورت فراخوانده شده است.

وزارت خارجه بحرین، دولت عراق را مسئول حفاظت از سفارتخانه، کنسولگری خود و کارکنان آنها دانسته است.

گفتنی است، کاخ سفید در کارگاه اقتصادی منامه که 4 و 5 تیرماه سال جاری برگزار شد، طرحی ۵۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های فلسطین و کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی از جمله لبنان، مصر و اردن رونمایی کرد که بخشی از طرح دولت ترامپ برای سازش اسرائیل و فلسطینیان، موسوم به «معامله قرن»، است.

انتهای پیام
 
captcha