تحریم شخصیت‌های برجسته ایران؛ نشان‌دهنده جهالت آمریکا
کد خبر: 3822962
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

تحریم شخصیت‌های برجسته ایران؛ نشان‌دهنده جهالت آمریکا

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه سلطانیه گفت: ادعای تحریم مقام معظم رهبری اقدامی جاهلانه و از روی حماقت و عصبانیت است.

تحریم شخصیت‌های برجسته ایران؛ نشان‌دهنده جهالت آمریکابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا و تحریم مقام معظم رهبری و هشت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ادعای تحریم مقام معظم رهبری اقدامی جاهلانه و از روی حماقت و عصبانیت است.
امام جمعه سلطانیه به تحریم احتمالی وزیر خارجه که به اواخر هفته موکول شده، هم اشاره کرد و  افزود: تحریم وزیر خارجه مغایر با حقوق بین‌الملل است و نشان می‌دهد پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا فربیکارانه است، چون بر فرض مذاکره، مقدمات آن را باید وزیر خارجه فراهم کند ادعای مذاکره از یک طرف و اعمال تحریم، سیاست هویج و چماق و یک بام و دو هواست که از سیاست‌های فربیکارانه آمریکا بوده و خواهد بود.
وی تصریح کرد: ملت انقلابی و مقتدر چون کوه ایستاده و با مقاومت، افول آمریکا را که آغاز شده، رقم خواهد زد و ایران اسلامی هم به قله پیشرفت خواهد رسید.
حسینی‌نسب به تحلیل سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط دلاورمردان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا از مرز هوایی ایران رد شده بود و با موشک ایرانی سوم خرداد به آهن پاره تبدیل شد. آمریکا قدرت نظامی و دفاعی ایران اسلامی را چشید و متوجه شد که مرزهای ما خط قرمز ماست.
وی با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و با بیان اینکه اگر شخصیت شهید بهشتی را در یک کلمه تشریح کنیم، انقلابی بود، گفت: تعبد و بندگی، همگرایی و کار تشکیلاتی، جذب حداکثری، مدیریت جهادی، ولایت‌پذیری و دشمن‌ستیزی از ویژگی‌های انسان انقلابی است که شهید بهشتی همه آنها را دارا بود.
حسینی‌نسب با اشاره به اینکه قوه قضائیه یکی از قوای مستقل در جمهوری اسلامی یادآور شد: ایجاد تحول در دستگاه قضا و مبارزه با فساد در درون و برون قوه قضائیه از مطالبات مقام معظم رهبری است و در واقع بهترین تحول، مبارزه با فساد بدون تبعیض است که عین عدالت نیز است.
امام جمعه سلطانیه به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و با بیان اینکه سوء قصد به رهبر انقلاب، ترور آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از مسئولان، ترور آیت‌الله صدوقی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق و ساقط کردن هواپیمایی مسافربری ایران با ۳۰۰ سرنشین در خلیج فارس، هفته رسوایی حقوق بشر آمریکایی است، گفت: پرچم حقوق بشر در دست بزرگترین جنایتکار علیه بشریت است.
وی با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به علل عدم قیام امام ششم اشاره کرد و افزود: عدم همراهی افراد تاثیرگذار و گروه‌های فعال از جمله بنی الحسن، بنی العباس از امام صادق (ع) و متفرق بودن شیعیان از عوامل عدم قیام امام ششم شیعیان است.
حسینی‌نسب با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و با اشاره به فضائل آن حضرت گفت: حضرت معصومه (س) الگوی دختران مؤمن و عفیف است و با شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.
انتهای پیام
captcha