صدور مجوز فعالیت 20 مؤسسه قرآنی از ابتدای 98
کد خبر: 3823167
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
قره‌شیخلو خبر داد:

صدور مجوز فعالیت 20 مؤسسه قرآنی از ابتدای 98

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات سازمان دارالقرآن طی سه‌ماهه نخست سال جاری با درخواست حدود 20 پرونده تشکیل مؤسسات قرآنی، موافقت اصولی داشته است.

به گزارش ایکنا؛ پاییز سال گذشته «هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور»، که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و برای کاهش موازی‌کاری و تسریع در روند امور مؤسسات قرآنی تشکیل شده بود، پس از برگزاری بیش از 80 جلسه و حتی تصویب مجوز و پرونده مؤسسات قرآنی مختلف در سراسر کشور منحل شد.
شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پس از انحلال هیئت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را به تشکیل هیئت هماهنگی درباره نحوه تصمیم‌گیری برای مؤسسات به ویژه در زمینه صدور مجوز ـ که شاید مهمترین موضوع در مورد مؤسسات زیر نظر این دو نهاد است ـ مکلف کرد. متأسفانه هنوز چنین هیئتی تشکیل نشده و هر کدام از نهادهای مذکور بنا به نظر خود اقدام به صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی می‌کنند. البته پس از اینکه این هیئت هماهنگی تشکیل نشد، شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور طی مصوبه‌ای اعلام کرد که خود برای تشکیل چنین هیئتی اقدام می‌کند که این مصوبه نیز هنوز از سوی شورای توسعه عملیاتی نشده است.
درباره نحوه صدور مجوز مؤسسات در سازمان دارالقرآن الکریم از مهدی قره‌شیخلو، رئیس این سازمان، پرسشی داشتیم.
قره‌شیخلو اظهار کرد: پس از انحلال هیئت رسیدگی و عدم تشکیل هیئت هماهنگی بین دو نهاد مرتبط با این موضوع یعنی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصمیم بر این شد تا برای رفع مشکلات مؤسسات زیر نظر سازمان تبلیغات و صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی، هیئتی در سازمان تشکیل شود که اقداماتی نیز در این راستا انجام شد.
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه این هیئت شامل پنج عضو است، ادامه داد: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات سازمان دارالقرآن الکریم تاکنون پنج جلسه تشکیل داده و در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز با درخواست حدود 20 پرونده تشکیل مؤسسات قرآنی، موافقت اصولی داشته است.
قره‌شیخلو تصریح کرد: از ابتدای سال 97 قرار بر این شد که برای درخواست‌کنندگان تأسیس مؤسسات، علاوه بر تشکیل پرونده و مراحلی که باید در این زمینه طی کنند، از سازمان حراست نیز استعلام شود. البته روند دریافت استعلام کمی با کندی صورت می‌گیرد که همین امر باعث شده پرونده‌های زیادی در دست اقدام باقی بماند. امیدواریم تکلیف این پرونده‌ها نیز به زودی مشخص شود.
انتهای پیام

captcha