مسجد تاریخی استانبول، خانه امید بی‌خانمان‌ها
کد خبر: 3823313
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

مسجد تاریخی استانبول، خانه امید بی‌خانمان‌ها

گروه بین‌الملل ـ مسجد تاریخی «سلیمه خاتون» در شهر «استانبول» ترکیه، با فراهم کردن حمام، پوشاک و غذای رایگان، به محلی برای پذیرایی از افراد بی‌خانمان‌ تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ قدمت مسجد سلیمه خاتون، در منطقه بی‌اوغلو در استانبول به قرن 17 میلادی برمی‌گردد.
 
این مسجد اکنون به مکانی برای پذیرایی از ده‌ها کارتن‌خواب تبدیل شده است.

به همت «عثمان گوکرم»، امام جماعت 52 ساله که در 17 سال گذشته در این مسجد کار می‌کند، افراد بی‌خانمان فرصت این را یافته‌اند که بخشی از نیازهای اولیه خود را به رایگان تامین کنند. گوکرم می‌گوید: این تنها مسجد کشور است که مردم می‌توانند در آن هر روز به رایگان استحمام کنند.

این اقدام از دو سال قبل با نصب یک آبگرمکن در این مسجد آغاز شد. در ابتدا روزانه 5 نفر برای استحمام به این مسجد می‌آمدند اما اکنون این تعداد به 50 نفر در روز رسیده است.

با کمک خیرین، این مسجد روزهای شنبه غذای رایگان در اختیار بی خانمان‌ها می‌گذارد. همچنین امام جماعت مسجد موهای این افراد را به رایگان کوتاه می‌کند تا امید آنها به بازگشت به جامعه را بیشتر کند.
 
مسجد تاریخی استانبول، خانه امید بی‌خانمان‌ها
 
گوکرم می‌گوید: برای هر کسی امکان دارد که به هر دلیل روزی بی‌خانمان شود. آنها هم انسان هستند و برای کارتن‌خواب شدن دلایلی دارند. او همچنین به درد دل این افراد گوش می‌کند و گاه آنها را به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گرداند.
 
 
انتهای پیام
 
captcha