کارشناسان قرآنی باید ظرفیت‌های کتاب الهی را به مردم معرفی کنند
کد خبر: 3823649
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

کارشناسان قرآنی باید ظرفیت‌های کتاب الهی را به مردم معرفی کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کارشناسان قرآنی باید توانایی نوشتن مقاله و یادداشت داشته باشند و ظرفیت‌های قرآنی را به مردم بشناسانند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 10 تیرماه در نشست توجیهی و هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی در سنندج اظهار کرد: کارشناسان قرآنی جزو فعالان سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند و انتظار می‌رود زمینه تلاش کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی را در ادارات تابعه شهرستان‌ها فراهم کنند.


وی تشکیل پاتوق فرهنگی با حضور جوانان را امری موثر در پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خواند و بیان کرد: کارشناسان باید تلاش کنند پاتوق جوانان فرهنگی و قرآنی را برای استفاده از نظرات و ایده‌های آنان فراهم کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیازمند کارِدلی، دلسوزی و تلاش است و با اجرای بخشنامه و ابلاغ دستورالعمل نمی‌توان به اهداف دست یافت.


وی اعلام کرد: کارشناسان قرآنی باید با برپایی محافل و مجالس قرآنی و دعوت از قاریان مصری فعالیت قرآنی را گسترش دهند و مردم را به سمت این فعالیت‌ها جذب کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: کارشناسان قرآنی باید توانایی نوشتن مقاله و یادداشت داشته باشند و ظرفیت‌های قرآنی را به مردم بشناسانند.


حجت‌الاسلام کرمی صداقت را لازمه پیشبرد اهداف دانست و گفت: کار فرهنگی کاری دلی است و باید با دلسوزی انجام شود تا به نتیجه برسد.


وی در پایان یادآور شد: هیچ کاری ارزشمندتر از کار قرآنی نیست و فعالیت در حوزه قرآنی بابرکت بوده و نزد خداوند پاداش دارد.


ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی نیز در این جلسه نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال 97 را ارزیابی و طرح‌های سال 98 را تشریح کرد.


وی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال 97 و شاخص‌های قرآنی سال 98 را اعلام کرد و خواستار تلاش مضاعف کارشناسان ادارات تابعه در راستای اجرای هر چه بهتر فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان‌ها شد.


یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه که با حضور کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کردستان برگزار شد، هر کدام از کارشناسان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha