کد خبر: 3824074
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

ایران؛ قطب تولید انیمیشن پاک

رئیس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: امروزه می‌توان ادعا کرد که ایران، قطب تولید انیمیشن پاک در جهان و این امتیازی است که تولیدکنندگان انیمیشن‌های ایرانی طرف قرارداد با مرکز صبا را از باقی تولیدکنندگان جدا کرده است.

ایران؛ قطب تولید انیمیشن پاک

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا، محمدرحیم لیوانی در نشستی با اهالی رسانه روز گذشته، 11 تیر با تبیین طرح جامع تابستانی مرکز پویانمایی صبا افزود: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت صدا و سیما تمرکز ویژه‌ای روی انیمیشن ایجاد شده است و این مرکز برای تابستان 14 برنامه به مدت ۴۲ ساعت برنامه‌های پویانمایی تولید و در اختیار 8 شبکه تلویزیونی برای پخش قرار داده است.
وی با اشاره به تحقق تمام تعهدات مالی مرکز صبا نسبت به شرکت‌های طرف قرارداد و تولیدکننده انیمیشن گفت: سال رونق تولید محصولات پویانمایی را در پیش رو داریم که خبری خوب برای مرکز و مخاطبان تلویزیون ایران می‌تواند باشد.

ایران؛ قطب تولید انیمیشن پاک

لیوانی با تأکید بر شیوه و سبک زندگی ایرانی - اسلامی در بخش‌ محتوایی تولیدات مرکز، افزود: در دنیای رسانه‌ها، در حال رقابتی دائمی هستیم، در این رقابت باید برگ برنده‌ای داشت تا مخاطب جذب شود.
رئیس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: امروزه می‌توان ادعا کرد که ایران، قطب تولید انیمیشن پاک در جهان است و این امتیازی است که تولیدکنندگان انیمیشن‌های ایرانی طرف قرارداد با مرکز صبا را از باقی تولیدکنندگان جدا کرده است.

تولید ملی برای عرضه جهانی

لیوانی با اشاره به فروش آثار پویانمایی ایرانی در بازارهای جهانی گفت: تولیدات ما به استاندارد و سطحی رسیده که تلویزیون‌های خارجی خریدار آثار ایرانی شده‌اند. با این روند، پیش‌بینی می‌کنیم این رشد بین‌المللی آثار، در دو سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی گفت: شبکه بی‌بی‌سی به زبان فارسی، شروع به تولید برنامه برای کودکان کرده و این نشان از اهمیت این قشر دارد. با سابقه‌ای که از بی‌بی‌سی می‌شناسیم، می‌دانیم چه اهدافی را دنبال می‌کند. لذا ضروری است با تولیدات خود به نوعی با آنان مقابله کنیم. هرچند در حوزه اقتصاد سعی کردند ما را تحریم کنند و ناکام ماندند اما در حوزه فرهنگ آنقدر غنی هستیم که می‌توانیم وارد عمل شویم و قدرت خود را نشان دهیم.
لیوانی با بیان مجموعه‌های پویانمایی تازه مرکز صبا ادامه داد: انیمیشن‌های «میچکا»، «مهارت‌های زندگی»، «هالاباما»، «ماهی بادکنکی»، «کوچولوهای کنجکاو»، «مثل نامه»، «پند پارسی»، فصل جدید «یوز ایرانی»، فصل جدید «شکرستان» و ... از جمله این مجموعه‌های پویانمایی است.

چشم انداز 500 ساعت انیمیشن

رئیس مرکز صبا درباره افزایش قسمت‌های آثار تولیدی گفت: مجموعه‌های تولیدی مرکز در حال حاضر به آثار ۵۲ و ۱۰۰ قسمتی تبدیل شده و همچنین حدود ۳۰۰ ساعت برنامه در حال نگارش است. سال گذشته هم به‌طور متوسط 130 تا ۱۴۰ ساعت برنامه پویانمایی به صورت ماهانه از شبکه‌های سیما پخش شد. چشم‌انداز ما رسیدن به تولید ۵۰۰ ساعت در سال طبق برنامه پنج ساله است.
لیوانی با اشاره به توطئه تروریسم اقتصادی دشمن افزود: دشمنان با برنامه تروریسم اقتصادی که برای ما ایجاد کرده‌اند، باعث شدند خریداران آثار پویانمایی با چالش مواجه شوند اما چون کیفیت کارهای پویانمایی ایران بالاست، این روند همچنان ادامه دارد.
وی در پایان سخنان خود از دستور کار قرارگرفتن ساخت تولیداتی با محوریت موضوعات قرآنی اشاره و بیان کرد: مجموعه‌هایی را به شکل کارهای تک قسمتی و فیلم‌های بلند و نیمه بلند با محوریت پیامبران و همچنین مجموعه‌هایی را بر اساس آموزه‌های قرآنی می‌سازیم. طراحی این مجموعه‌ها در شورای اندیشه‌ورزی مرکز به پایان رسیده و در دستور تولید قرار گرفته است.
گفتنی است، آقایان مسعود صفوی؛ تهیه‌کننده «شکرستان»، امیر سحرخیز؛ رئیس هیئت مدیره صنف انیمیشن، رضا تقدسی؛ تهیه‌کننده «‌مثل نامه» و بابک نظری؛ تهیه‌کننده «هالاباما» از دیگر افراد حاضر در این نشست بودند.

استمرار حضور شهاب حسینی در شکرستان

در ادامه نشست خبری، صفوی، تهیه‌کننده مجموعه «شکرستان» بیان کرد: سری جدید «شکرستان» ۱۰۴ قسمت است که در فصل‌های ۱۳ قسمتی روی آنتن می‌رود و روایت شهاب حسینی نیز در این فصل‌ها وجود دارد. در گرافیک «شکرستان» تغییر بنیادین رخ نداده و فقط تعداد کاراکترها بیشتر شده است ولی محتوای جدیدی در فصل‌های جدید به مخاطبان عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: از سیاست‌های جدید مرکز صبا این است که در شبکه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشد و قرار است ما انیمیشن‌های یک یا دو دقیقه‌ای با موضوع رونق تولید بر این اساس تولید کنیم.
صفوی با اشاره به حضور شهاب حسینی در مجموعه «شکرستان» در مقام صداپیشه و راوی، تأکید کرد: استفاده از هنرمندانی چون شهاب حسینی به مخاطب پسند شدن انیمیشن کمک می‌کند و این اتفاق در حوزه‌های دیگر هم رخ داده است.
رضا تقدسی، تهیه‌کننده «مثل نامه» نیز درباره همکاری با تلویزیون گفت: ما حدود ۳۰ سریال برای تلویزیون ساخته‌ایم که از جمله کارهای ما مهارت‌های زندگی با ۵۰۰ قسمت تولید از بلندترین مجموعه‌های ایرانی بوده است.
در ادامه امیر سحرخیز رئیس هیئت مدیره صنف انیمیشن نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف ما کمک به گسترش بازار انیمیشن و فعالان این حوزه بوده است.
وی ادامه داد: یکی از تغییرات در حوزه انیمیشن این بوده است که تولیدات به سمت استودیو محور شدن بروند. البته بحث تأمین نقدینگی بسیار کمک می‌کند که استودیوها سر پا بمانند.
بابک نظری، کارگردان بخش انیمیشن هم در این نشست درباره آثار تولیدی بیان کرد: ما ساخت «هالا با ما» را با استانداردهای بین‌المللی آغاز کردیم که به کره و چند کشور دیگر فروخته شده است و چند مجموعه دیگر هم در دست تولید داریم که امیدواریم با کیفیت بالا بتواند گذشته از بازار داخلی به بازارهای خارجی هم راه پیدا کند.

انتهای پیام

captcha