دوازدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» از ۱۷ تیرماه در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3824434
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

دوازدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» از ۱۷ تیرماه در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه اجرا می‌شود، گفت: خادمان رضوی از ۱۷ تیرماه در شهرهای استان حضور می‌یابند و دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید آغاز می‌شود.

دوازدهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» از ۱۷ تیرماه در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدیوسف شاکری، رئیس دفتر آستان قدس رضوی استان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن‌های دهه کرامت همزمان با ایران در کشورهای همجوار مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان برگزار می‌شود اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت، از آذربایجان شرقی هم تعدادی از مداحان به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت از 13 تا 23 تیرماه اجرا خواهد شد، گفت: خادمان رضوی نیز از 17 تیرماه در شهرهای استان آذربایجان شرقی حضور می‌یابند و دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در این استان آغاز می‌شود.

شاکری، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت در سه بخش عمومی، خدمات رسانی و فعالیت در حوزه اشتغال زایی خواهد بود، ابراز کرد: بخش عمومی شامل جشن‌های زیر سایه خورشید، پرچم گردانی، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، سرکشی خادمان به بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که از 13 تا 20 تیر برگزار می‌شود.

وی از اعزام زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به زیارت امام رضا (ع) خبر داد و افزود: پرداخت وام بلاعوض جهیزیه به خانواده‌های نیازمند نیز از دیگر برنامه‌های این دهه در آذربایجان شرقی است.

شاکری با اشاره به اقدامات و تلاش‌های آستان قدس در آذربایجان شرقی در زمینه تولید و اشتغال گفت: مهمترین طرح اجرایی، طرح پرورش دام سبک در شهرستان کم برخوردار هوراند است که مردم 37 روستای این شهرستان تاکنون از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای 105 نفر از روستاییان هوراند در این زمینه 8 میلیارد تومان وام با سود 3.5 درصد پرداخت شده است.

وی برگزاری نمایشگاه خدمتگزاری رواق رضوی در دهه کرامت در تبریز را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در پارک بزرگ ائل‌گلی تبریز و در 20 غرفه برپا می‌شود.

شاکری افزود: مشاوره حقوقی، برگزاری کنگره شعر رضوی، رونمایی از 14 کتاب شعر رضوی، برگزاری کرسی تلاوت، داستان نویسی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام

captcha