معرفی شخصیت‌های برجسته در تربیت اخلاقی و اجتماعی جامعه مؤثر است
کد خبر: 3825153
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

معرفی شخصیت‌های برجسته در تربیت اخلاقی و اجتماعی جامعه مؤثر است

گروه معارف ــ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری از برگزاری کنگره ملی آیت‌الله «تالهی» در آبان‌ماه امسال در همدان خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره در تربیت اخلاقی و اجتماعی جامعه مؤثر است.

معرفی ابعاد معنوی شخصیت آیت‌الله «تالهی» به جوانان؛ هدف برگزاری کنگره ملیبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری امروز، 16 تیرماه‌ در شورای برگزاری کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدهادی تالهی همدانی، هدف از برگزاری این کنگره‌ها را آشنایی نسل جوان با اسوه‌های کشورمان دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی جوانان خود را با صفات اخلاقی، انقلابی و جهاد فی سبیل‌الله تطبیق دهند.

وی این کنگره را در تربیت اخلاقی و اجتماعی جامعه مؤثر دانست و افزود: زمانی می‌توانیم بگوییم موفق عمل کرده‌ایم که هدف اصلی این کنگره که معرفی ابعاد معنوی شخصیت برای مردم به ویژه جوانان است، فراموش نشود.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم جوانان با بزرگان آشنا و با بهره‌گیری از فضائل آنان زندگی خود را در مسیر درست قرار دهند، تصریح کرد: برای معرفی اسوه‌های این نظام برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برنامه‌های خوبی مانند این کنگره برگزار شود.

وی با بیان اینکه داشتن اسوه و الگوهای الهی در زندگی ما بسیار نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: انبیاء و اولیای الهی در دو بُعد مردم را هدایت می‌کردند که یکی از آنها پیام رسانی الهی، قرآن کریم و روایات در زمان هر پیامبری بود و بخش مهمی از هدایت بشر نیز مربوط به داشتن الگوها، اسوه‌ها و مکتب مجسم آن رسول بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مردم نیاز به یک اسوه و الگو برای اقتدا کردن به یک شخص جامع و کامل دارند، آیت‌الله تالهی، آیت‌الله نجفی، آیت‌الله آخوند، امام راحل و شهید مطهری‌ها جزء این اسوه‌ها هستند.
انتهای پیام

captcha