اهتمام به شرایط کمال نماز
کد خبر: 3825295
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مبلغ حوزوی تأکید کرد؛

اهتمام به شرایط کمال نماز

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید به شرایط کمال نماز اهتمام داشت، بیان کرد: هرچه معرفت انسان به پروردگار زیادتر باشد، کمال نماز بیشتر است و هرچه تقوا و ورع ما بیشتر باشد، کمال نمازمان نیز افزون‌تر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سراسری نماز» با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، صبح امروز، 17 تیرماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه نیت، اخلاص و حضور قلب، روح نماز است، گفت: خداوند بزرگ، نماز را برای رشد و کمال بندگانش به صورت و سیرتی زیبا تصویر فرموده است.
وی با تأکید بر اهتمام به شرایط کمال نماز، بیان کرد: در مسئله نماز که هدیه نمازگزار به پروردگار متعال است، باید اهتمام به شرایط کمال نماز داشت. هرچه معرفت انسان به پروردگار زیادتر باشد، کمال نماز بیشتر است و هرچه معرفت به دین خداوند زیادتر باشد، کمال نماز افزون‌تر است و هرچه تقوا و ورع ما بیشتر باشد، کمال نمازمان افزون‌تر است.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت اظهار کرد: سفارش اکید معصومین(ع) به نمایندگان‌شان همچون پیامبر اکرم(ص) به معاذ و امام علی(ع) به محمد بن ابی بکر در خصوص جایگاه و اهمیت نماز و معرفی این فریضه الهی به‌عنوان چهره دین و ستون دین بوده است.
لطفیان سرگزی ادامه داد: یکی از درس‌های آموزنده در نهضت مهدوی(عج) پیوند آن با عبادت و نماز است؛ به‌گونه‌ای که قیام حضرت همراه با کلمه نورانی نماز در خاطر تاریخ می‌ماند.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: عارفان و محبان به سبب شناخت و معرفتی که از خداوند دارند، او را شایسته عبادت می‌دانند و به جهت همین شایستگی و دوستی، و به شکرانه الطاف بی‌کرانش، سر به آستانش فرود می‌آورند.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha