تعلیق آموزش بیش از 60 هزار کودک روهینگیایی در بنگلادش
کد خبر: 3826067
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

تعلیق آموزش بیش از 60 هزار کودک روهینگیایی در بنگلادش

گروه بین‌الملل ـ آموزش بیش از 60 هزار کودک روهینگیایی در اردوگاه «کاکس‌بازار» بنگلادش به علت شروع باران‌های موسمی و وقوع سیلاب به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ صندوق اضطراری بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه، 18 تیر، اعلام کرد وضعیت در اردوگاه‌هایی که بیش از ۴ هزار خانواده زندگی‌ می‌کنند، بسیار ناخوشایند است و بسیاری از آن‌ها به دلیل بارش باران‌های سنگین در چند روز گذشته و قرار گرفتن در معرض خطر سیل و رانش زمین، به مکان‌های امن انتقال داده شده‌اند.

«آلیان بالندی‌ دومسان»، نماینده یونیسف در بنگلادش گفت: شرایط اردوگاه‌ها در بنگلادش به علت وضعیت نامساعد جوی به سرعت در حال وخیم شدن است و نیازهای بشردوستانه در روزهای آینده با احتمال شدت‌یافتن بارندگی‌ها بیشتر می‌شود.

تاکنون پنج مورد از مراکز آموزشی کودکان مورد حمایت یونیسف به شدت و بیش از ۷۵۰ مورد آن به طور جزئی آسیب دیده‌اند و دست کم 12 مرکز حفاظت از کودکان، ۴۷ مرکز توزیع آب و بیش از ۶۰۰ سرویس بهداشتی خسارت دیده‌اند.

نماینده یونیسف در بنگلادش افزود: بیش از 500 هزار کودک روهینگیایی در اردوگاه «کاکس‌بازار» به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

یادآور می‌شود؛ در پی سرکوب‌ها و خشونت‌‌های ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند. بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار علیه اقلیت روهینگیا شامل کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌ است.

انتهای پیام

captcha