انتقاد ترامپ از نمایندگان مسلمان کنگره
کد خبر: 3826772
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

انتقاد ترامپ از نمایندگان مسلمان کنگره

گروه بین‌الملل- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین حملات لفظی‌ خود علیه نمایندگان مسلمان و رنگین‌پوست کنگره، به ایلهان عمر و رشیده طلیب و دو نماینده زن دیگر کنگره حمله کرد و گفت که حتی نمی‌داند آن‌ها از کجا آمده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیپندنت؛ ترامپ در اظهاراتی دیروز، 21 تیرماه، گفت که گروهی از نمایندگان زن کنگره وابسته به دمکرات‌ها، به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان بی‌احترامی کردند که منظور وی، طلیب،‌ عمر و «آیانا پرسلی» و «اوکاسیو کورتز،» بودند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این هفته در اظهاراتی خطاب به نمایندگان گفت که از کسانی که از رسانه‌های اجتماعی برای انتقاد از دیگر اعضای کنگره استفاده می‌کنند، ناخرسند است.

این اظهارنظر به اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، رشیده طلیب و آیانا پرسلی اشاره داشت که از رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند و بدون محافظه‌کاری نظراتشان را در شبکه‌های اجتماعی ابراز می کنند.

اوکاسیو کورتز، پلوسی را به هدف گرفتن خود و همکاران جدیدش – که همه از ملیت‌های گوناگون هستند- متهم کرده است.

ایلهان عمر که با رشیده طلیب، جزو نخستین زنان مسلمان راه‌یافته به مجلس آمریکا در سال 2018 محسوب می‌شود، در سال 1992 همراه با خانواده‌اش به آمریکا آمد. او پس از فرار و مهاجرت از سومالی، سال‌های اول مهاجرتش را در اردوگاهی در کنیا گذراند. او در حال حاضر نماینده پنجم کنگره از ایالت مینه‌سوتاست.

انتهای پیام

 

captcha