آغاز نام‌نویسی مدارس حوزه علمیه خواهران مازندران
کد خبر: 3827313
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

آغاز نام‌نویسی مدارس حوزه علمیه خواهران مازندران

گروه معارف ــ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از آغاز نام‌نویسی مدارس علمیه خواهران استان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد.

آغاز نام‌نویسی مدارس حوزه علمیه خواهران در مازندرانفاطمه هدایتی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین با هدف تربیت بانوان دین‌شناس، صاحب‌نظر، عالمه، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه‌شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده و توانمند در تبلیغ، تدریس، تألیف، پاسخگویی به نیازهای علمی ـ معرفتی و اخلاقی بانوان تاسیس شده است.
وی افزود: حوزه علمیه خواهران دارای مقاطع تحصیلی عمومی سطح دو معادل کارشناسی، دوره عالی سطح سه معادل کارشناسی ارشد، دوره تخصصی سطح چهار معادل دکترا بوده که شیوه تحصیل در مقطع سطح دو به صورت حضوری تمام وقت و پاره وقت است و حداکثر سن داوطلبان برای شیوه حضوری تمام وقت 30 سال است اما شیوه پاره وقت شرایط سنی ندارد.
وی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه از سطح دو تا چهار است و بیش از 5 هزار طلبه مشغول به تحصیل دارد و برای علاقمند به تحصیل علوم دینی نیز آمادگی پذیرش دارند.
هدایتی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان بیش 1000نفر و ظرفیت پذیرش امسال حدود 900 نفر است.
وی با بیان این که ثبت‌نام از متقاضیان ورود به حوزه‌ علمیه خواهران در مقطع سطح دو به صورت اینترنتی انجام می شود، افزود: با آغاز زمان نام‌نویسی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir یا مراجعه به مدارس علمیه خواهران مازندران ضمن دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و خرید کارت ثبت نام، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: داوطلبان از طریق آزمون ورودی، با احتساب تاثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش می‌شوند که آزمون کتبی مطابق با منابع اعلام شده، 7 شهریور ماه سال جاری برگزار و اسامی قبول شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی و 405 شورای عالی حوزه علمیه قم، به فارغ‌التحصیلان مقطع عمومی، پس از احراز صلاحیت‌های لازم، دانشنامه سطح دو اعطاء می‌کند و دارندگان این دانشنامه، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردارند.
انتهای پیام

captcha