ارزیابی ثبات شبکه بانکی ایران در شماره جدید فصلنامه «روند»
کد خبر: 3828006
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

ارزیابی ثبات شبکه بانکی ایران در شماره جدید فصلنامه «روند»

گروه اقتصاد ــ شماره‌های 81 و 82 فصلنامه «روند» از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. در این مجلد، ثبات شبکه بانکی ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، نسخه PDF  این شماره از فصلنامه «روند»، که ویژه بهار و تابستان 1397 است در وب‌سایت بانک مرکزی در بخش «نشریات و پژوهش‌ها» در دسترس عموم قرار گرفته است.

این شماره از فصلنامه «روند» حاوی شش مقاله با عناوین ارزیابی اثربخشی سیاست هدفمندی رایانه‌ها بر فقر، ارزیابی ثبات شبکه بانکی ایران، بررسی تحلیلی شاخص بهای اقلام اداری در اقتصاد ایران، مدل کسب و کار بانک، ساز و کاری برای رقابت استراتژیک، چارچوبی یکپارچه برای موجودی و جریان‌های مالی بر مبنای رویکرد «از چه کسی- به – چه کسی» مفاهیم، وضعیت و چشم‌اندازها و نفت و بدهی است.

در چکیده مقاله «ارزیابی ثبات شبکه بانکی ایران» به قلم آمنه خوشبخت آمده است: پایش عملکرد شبکه بانکی به عنوان یکی از ارکان سیستم مالی همواره در مرکز توجه تصمیم‌گیران، سیاستگذاران و تحلیلگران مالی قرار داشته است. از این رو اطمینان از سلامت و ثبات این شبکه به منظور تامین ثبات سیستم مالی از اهمیت باالایی برخوردار است.

بر این اساس، در این پژوهش عملکرد شبکه بانکی در قالب شاخص ثبات با ترکیب شاخصه‌ای سلامت و مقاومت شابکه بانکی و شاخص عملکرد اقتصاد جهانی طی دوره  1387-94 ارزیابی و تحلیل شده است. بر اساس نتایج این مطالعه، متوسط روند ثبات شبکه بانکی از سال 1389 نزولی شده و میانگین سالانه شاخص طی دوره 1391-94 در مقایسه با دوره 1387-90 در سطح پایین‌تری قرار داشت که حاکی از کاهش ثبات شبکه بانکی در این دوره بوده است.

برای مشاهده متن کامل این فصلنامه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

 

captcha