کد خبر: 3828609
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
گروه فن‌آوری اطلاعات ــ همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکامپ نقش محتوا در کسب و کارهای الکترونیک حوزه کودک بررسی شد.
بنقش محتوا در کسب و کارهای الکترونیک حوزه کودک بررسی شده گزارش ایکنا، نخستین نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک‌محور با عنوان «نقش محتوا در کسب و کار‌های الکترونیک حوزه کودک» عصر دیروز جمعه ۲۸ تیرماه با حضور کارشناسان در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.
مرتضی توکلی، مدیر نی‌نی‌بان، سجاد اسم حسینی، مدیر کودک‌پرس، حسین شکاری، مدیر دوزلی‌بوک و حامد رهنما، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از فعالان حوزه کودک شرکت‌کننده در این نشست بودند.
مرتضی توکلی، مدیر نی‌نی‌بان در ابتدای نشست درباره وضعیت محتوای بازار کودک عنوان کرد: معدل فعالیت‌های حوزه کودک با توجه به فرهنگ ملی ما و نیازسنجی‌های کسب وکار‌های الکترونیک مناسب نیست.
امروزه نگاه مخاطب این حوزه به تولیدات غیرایرانی معطوف شده و قطعاً رقابت با استودیو‌های باتجربه بین‌المللی کار دشواری است، اما نیاز‌های فرهنگی کشور باید انگیزه بخش این حوزه باشد.
سجاد اسم حسینی، مدیر کودک پرس دراین خصوص بیان کرد: فضای امروز حوزه کودک نسبت به ده‌سال گذشته متفاوت است و در این بین، توجه به محتوا در بحث تربیت فرزند بسیار حائزاهمیت است. با توجه به رشد فضای مجازی و استارتاپ‌های حوزه کودک، لزوم فعالیت هدفمند دراین بخش روشن است. متاسفانه اکنون توجه به مقوله اقتصادی باعث شده در تولید محتوا بیشتر به ایجاد جذابیت تکیه شود و مضامین روانشناسانه و تربیتی کمتر مورد توجه قرار گیرد.
حسین شکاری، مدیرعامل دوزلی بوک درادامه گفت: از آنجا که بنیان شخصیت فردی از کودکی شکل می‌گیرد، نوع محتوای دریافتی در این سنین اهمیت بالایی دارد؛ اما امروزه تولیدکننده و مصرف کننده (خانواده) بسیار ظاهرپسند شده‌اند. براین مبنا استارتاپ دوزلی‌بوک موضوع قهرمان‌سازی منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی را با توجه به قهرمان‌سازی خود کودک به همراه والدین مورد توجه دارد.
تاثیرات محتوای الکترونیک حوزه کودک
تاثیرات مثبت و منفی محتوای الکترونیک حوزه کودک محور بعدی پنل بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ حسینی در این بخش بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی در قالب سند صیانت حقوق کودک در فضای مجازی بحث محتوا و رده‌بندی سنی را موردتوجه قرار داده و استفاده از لانچر‌های حوزه کودک با قابلیت زمان‌سنجی، میزان دسترسی، اپلیکیشن‌های مجاز و ... را مطرح کرده، ولی طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
توکلی عنوان کرد: در حوزه محتوا، اولین گروهی که نیاز به توجیه دارند، والدین هستند، چرا که نزدیکترین الگوسازان کودک هستند و معناسازی و چارچوب بخشی استفاده از فضای مجازی را برای کودک به وجود می‌آورند.
شکاری ادامه داد: ارائه محتوای مفید به کودک از طریق کانال خانواده به بهترین نحو صورت می‌گیرد و توجه به این مسیر بنیانی‌ترین روش است. خانواده‌ها نباید تمام مسئولیت را برعهده رسانه و مدرسه بگذارند و از ظرفیت بستر خود برای تربیت فرزند دراین فضا استفاده کنند.
وی ادامه داد: در واقع خانواده‌ها به جای بزرگ کردن فضای مجازی با استفاده از فرزند (جذب لایک و فالوئر) لازم است از ظرفیت‌های خوب این فضا برای بزرگ کردن فرزندشان بهره بگیرند.
در پایان هریک از کارشناسان ضمن جمع‌بندی بحث، به پرسش و‌ پاسخ با شرکت‌کنندگان در نشست پرداختند.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: