اعزام 8 هزار تایلندی به حج
کد خبر: 3829654
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

اعزام 8 هزار تایلندی به حج

گروه بین‌الملل ـ امسال 8 هزار نفر از مسلمانان تایلند عازم زیارت خانه خدا خواهند شد و اعزام زائران این کشور به حج آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک؛ طبق روال سالانه، هواپیمایی «تای ایرلاین»  و عربستان سعودی وظیفه اعزام زائران تایلندی از فرودگاه‌های سوانابومی بانکوک، ناراتیوات و کرابی را خواهند داشت و بازگشت آن‌ها از خانه خدا از 26 مردادماه (17 آگوست) آغاز می‌شود.

نکته حائز اهمیت درباره مراسم حج تایلند این است که این کشور سالانه سهمیه‌ای ۱۳ هزار نفری از طرف عربستان برای اعزام حجاج دریافت می‌‌کند؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب در استان‌های جنوبی در چندین سال گذشته و با وجود مازاد ظرفیت همچنان تعداد داوطلبان برای اعزام به خانه خدا تغییری نکرده است. به طوری که در سال ۲۰۰۹ تعداد افرادی که برای زیارت خانه خدا ثبت‌نام کرده بودند 8 هزار نفر بود و در سال جاری میلادی این آمار هیچ تغییری نکرده است. دلیل اصلی این کار شرایط اقتصادی نامطلوب و کاهش قیمت محصولاتی است که عمدتاً در جنوب این کشور تولید می‌شوند. این محصولات عبارت‌اند از: کائوچو، نخل و محصولات صنعت ماهیگیری که عمدتاً مسلمانان و افرادی که در جنوب تایلند اقامت دارند با فروش این محصولات ارتزاق می‌کنند.

مراسم حج تایلند با احتساب 8 روز در مدینه و ۷ روز برای انجام اعمال و روزهای دیگر برای بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری ۴۰ روز به طول می‌انجامد.

هزینه سفر نیز یکی دیگر از موارد مورد مناقشه سفر حج در این کشور است. پیش‌تر هزینه سفر به خانه خدا برای هر تایلندی ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار بات (واحد پول تایلند) بود که با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب، این رقم بسیار بالا محسوب می‌شد. سپس اعتراضاتی صورت گرفت و برخی شرکت‌ها اعلام کردند که قادرند با قیمت بسیار پایین‌تری یعنی حدود ۱۵۰ هزار بات نیز حجاج را به  این سفر اعزام کنند. این موضوع باعث شد تغییراتی در قیمت رخ دهد و قیمت نهایی آن به ۱۸۰ هزار بات کاهش یابد.

انتهای پیام

captcha