واکنش حماس به توقف اجرای قراردادهای فلسطین با اسرائیل
کد خبر: 3829977
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

واکنش حماس به توقف اجرای قراردادهای فلسطین با اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تصمیم «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در توقف اجرای قراردادهای امضا شده با اسرائیل را گامی در مسیر درست دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به موازات خواسته‌های مرحله دشواری است که در حال حاضر مسئله فلسطین با آن روبرو است و همچنین، به مثابه اصلاح روند اشتباهی است که مسیر سیاسی فلسطین را منحرف و اوضاع فلسطین را به مرحله دشوار کنونی رسانده است.

در این بیانیه آمده؛ آنچه مردم ما خواستار آن هستند، اقدامات عملی، واقعی و فوری است که این تصمیم‌ها را به عمل تبدیل می‌کند و در چارچوب یک برنامه عملی باشد.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه بر ضرورت اعلام فوری تشکیل دولت وحدت ملی و توقف هماهنگی با اشغالگران و آزادی همه زندانیان سیاسی تأکید کرد.
 
حماس در این بیانیه همچنین، بحث در مورد راه‌های هماهنگ کردن اقدام مشترک و اتخاذ یک استراتژی مبتنی بر گزینه مقاومت در برابر معامله قرن و مقابله با مصائبی که بر سر ملت فلسطین آمده است و ملت فلسطین را از جنایات رژیم صهیونیستی محافظت می‌کند را خواستار شد.
 
یادآوری می‌شود، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه پنجشنبه (سوم مرداد) طی سخنرانی خود در رام‌الله گفت که شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تصمیم به توقف همه همکاری‌های خود با رژیم صهیونیستی گرفته و برای اجرای آن مکانیزم‌هایی وضع کرده است.

محمود عباس در این باره گفت: ما هرگز تن به دیکته‌ها و تحمیل مسائل حاکم بر روی زمین با توسل به قدرت ظالمانه، به ویژه در قدس نخواهیم داد و همه اقدامات حکومت اشغالگر در قدس انجام می‌دهد، غیر قانونی و باطل است.
 
انتهای پیام
captcha