درخواست مراکش از جامعه جهانی برای جلوگیری از جنايات اسرائیل
کد خبر: 3829996
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

درخواست مراکش از جامعه جهانی برای جلوگیری از جنايات اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ وزارت امور خارجه مراکش، تخریب منازل فلسطینیان در قدس توسط اسرائیل را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که از جنایات اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ ناصر بورطیه، وزیرامور خارجه مراکش پس از دیدار با تیموثی هاریس، نخست‌وزیر دولت سنت کیتس و نویس در رباط گفت: تخریب منازل فلسطینیان در قدس توسط اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه مراکش در ادامه همچنین اظهار کرد: اقدامات مقامات اسرائیل مغایر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و غیرقابل قبول است. جامعه جهانی باید از اقدامات مشابه اسرائیل جلوگیری کند. مراکش در کنار فلسطینیان بوده و مجدداً همبستگی خود را با مردم این کشور اعلام می‌کند.

یادآور می‌شود، بلدوزر‌های اسرائيل با حمایت نظامیان این کشور صبح روز دوشنبه، 22 جولای اقدام به تخریب برخی منازل فلسطینیان قدس شرقی اشغالی به بهانه مجاورت با سیم‌ خاردار دیوار حائل کردند.

سَنت کیتْس و نِویس با نام رسمی فدراسیون سنت کیتس و نویس، کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب، غرب آنتیگوا و باربودا و شرق جزایر ویرجین آمریکا که پایتخت آن باستر است. حکومت آن پادشاهی و زبان رسمی آن انگلیسی است. نام آن تا سال ۱۹۸۶ سنت کریستوفر و نویس بود.

انتهای پیام

captcha