اعتراض هندی‌ها به سکوت جهان اسلام نسبت به تداوم بازداشت شیخ زکزاکی
کد خبر: 3830054
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

اعتراض هندی‌ها به سکوت جهان اسلام نسبت به تداوم بازداشت شیخ زکزاکی

گروه بین‌الملل ـ تظاهرات مردم هندوستان، امروز، چهارم مردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت غیرقانونی و بدترشدن سلامت شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و مؤسس جنبش اسلامی شیعیان این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هند، نهادهای مذهبی مستقر در ایالت‌ها و بسیاری از شهرهای هند از جمله شهرهای مختلف کشمیر، کارگیل و دهلی در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی و بدترشدن سلامت شیخ ابراهیم زکزاکی، تظاهرات کردند و معترضان با حمل تصویر شیخ زاکزاکی و پلاکاردهایی، آزادی این روحانی شیعی نیجریه، که از دسامبر 2015 در بازداشت قرار دارد را خواستار شدند.

در این اعتراض مسالمت‌آمیز که  توسط مجلس اسلامی کشمیر مقابل ساختمان مطبوعات برگزار شد، رفتار غیرانسانی حاکمان نیجریه نسبت به شیخ زاکزاکی محکوم شد و تظاهرکنندگان رفتار آن‌ها را به عنوان «رفتار غیربشری و وحشیانه» توصیف کردند. 

همچنین نهادهای مذهبی دیگر شهرهای کشمیر، انجمن شرعی شیعیان، مجلس اتحاد مسلمین، انجمن جمعیت علماء کارگیل، مؤسسه یابود امام خمینی(ره) با برگزاری تظاهرات اعتراضی بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی را به عنوان توطئه سیاست صهیونیستی و همچنین سرکوب صدای نیجریه نامیدند و آزادی فوری  شیخ زکزاکی را خواستار شدند و از کشورهای اسلامی خواستند تا سکوت خود را کنار بگذارند.

معترضان تصاویری از شیخ زکزاکی و نیز کسانی که توسط نیروهای دولتی نیجریه به قتل رسیده بودند را حمل کردند.

در شهر دهلی، پایتخت هند نیز تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت نیجریه برگزار شد و با حمایت از شیخ زاکزاکی و حمایت از مظلومین نیجریه رفتار غیرانسانی حکومت نیجریه را محکوم  و آزادی هرچه زودتر این روحانی برجسته را خواستار شدند. در آخر نیز تظاهرکنندگان یادداشت اعتراضی خود را به کمیساریای عالی سفارت نیجریه ارائه دادند.
انتهای پیام
captcha