تقدیر حماس از موضع‌گیری اخیر چین
کد خبر: 3830257
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

تقدیر حماس از موضع‌گیری اخیر چین

گروه بین‌الملل ـ مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای از موضع دولت چین علیه تخریب منازل فلسطینیان در شهر بیت‌المقدس تقدیر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از موضع اخیر چین اعلام کرد پکن بار دیگر پایبندی خود را به صلح و ثبات در خاورمیانه نشان داد.

در این بیانیه از دولت چین و نهادهای بین‌المللی درخواست شده است برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، نقش پررنگ‌تری در سازمان ملل ایفا کنند.

هفته گذشته «وو هایتائو» نماینده دائم چین در سازمان ملل خواستار توقف فوری تخریب منطقه «صور باهر» در بیت‌المقدس شد و از خشونت‌ها علیه غیرنظامیان انتقاد کرد.

دوشنبه هفته گذشته بولدوزرهای رژیم صهیونیستی همراه با صدها نیروی نظامی به منطقه وادی حمص در شرق بیت‌المقدس یورش برده و چند ساختمان در این منطقه را تخریب کردند.

مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند این خانه‌ها بدون مجوز ساخته شده و امنیت نیروهای اسرائیلی حاضر در منطقه حائل بین کرانه باختری و بیت‌المقدس را به مخاطره می‌اندازد.  

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال 1967 بیت‌المقدس را به اشغال خود درآورد. با وجود مخالفت جامعه جهانی این رژیم در سال 1980 بیت‌المقدس را پایتخت ابدی ولاینفک دولت یهودی اعلام کرد.
 
انتهای پیام
captcha