طرح «میثاق طلبگی» طلاب فارس افتتاح شد
کد خبر: 3830299
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

طرح «میثاق طلبگی» طلاب فارس افتتاح شد

گروه معارف ــ مراسم افتتاحیه طرح «میثاق طلبگی» ویژه طلاب ورودی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه طرح «میثاق طلبگی» ویژه طلاب ورودی سال تحصیلی 99-98 امروز، 5 مردادماه در حوزه علمیه مولی‌الموحدین(ع) شیراز برگزار شد.
در این دوره که به‌مدت یک هفته برگزار می‌شود، طلاب با آداب طلبگی، ذی‌طلبگی آشنا خواهند شد و همچنین از درس اخلاق اساتید بزرگوار بهره خواهند برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس در افتتاحیه این دوره با اشاره به دعای روز سه شنبه «اَللّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ جُنْدِكَ» گفت: طلبه یعنی سرباز خدا، یعنی لشکر خدا و در این دعا ما از خداوند متعال درخواست می کنیم که جُند خدا شویم و نتیجه سربازی خداوند پیروزی است.
وی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی در طول دوران طلبگی به طلاب جوان گفت: باید برای تمام وقت و عمرتان برنامه داشته باشید و برای این برنامه باید ساعی و کوشا باشید.
استاد حوزه علمیه فارس، با اشاره به ادامه دعای روز سه شنبه «وَ اجْعَلْنِی مِنْ حِزْبِكَ ، فَإِنَّ حِزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» گفت: مرحله دوم تشکیل حزب هست. جندالله بودن کافی نیست، شما طلاب باید سعی کنید حزب‌الله شوید که رستگاری را به دنبال خواهد داشت.
وی کمال طلبگی را ولی‌الله شدن دانست و گفت: اگر کسی به این مرحله برسد نه نسبت به گذشته اندوه و حزنی خواهد داشت و نه نسبت به آینده و نسبت به ستمکران و ... ترسی خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha