مجوز دادگاه برای تروریستی‌خواندن جنبش اسلامی نیجریه
کد خبر: 3830392
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

مجوز دادگاه برای تروریستی‌خواندن جنبش اسلامی نیجریه

یک دادگاه فدرال در نیجریه با صدور حکمی به دولت این کشور اجازه داد «جنبش اسلامی نیجریه» به رهبری شیخ «ابراهیم زکزاکی» را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر؛ «دایو آپاتا» دادستان کل نیجریه روز شنبه تأیید کرد که یک دادگاه فدرال این کشور با صدور حکمی به دولت این کشور اجازه داده است تا «جنبش اسلامی نیجریه» را  در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد و فعالیت‌های آن را ممنوع کند.

دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر این جنبش در واکنش به حکم دادگاه فدرال اعلام کرد که مقدمه چینی برای ممنوع ساختن فعالیت این جنبش از سال ۲۰۱۵ در جریان بوده و صدور این حکم نیز دور از انتظار نبود.

گفتنی است که اعضای جنبش اسلامی نیجریه با برگزاری تظاهرات در شهر آبوجا، پایتخت نیجریه خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر خود شده اند؛ فردی که از سال ۲۰۱۵ به رغم صدور حکم آزادی اش همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

جنبش اسلامی نیجریه که نماینده اقلیت شیعه در این کشور است، اعلام کرد که تا آزادی شیخ زکزاکی، عالم بزرگ اسلامی و بنیانگذار این جنبش، به اعتراض‌های خود ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که تظاهرات شیعیان در پایتخت نیجریه غالب اوقات به خشونت کشیده می‌شود. به رغم آنکه آمار رسمی کشته شدگان هنوز از سوی پلیس نیجریه ارائه نشده است، این جنبش شیعی اعلام کرد در هفته گذشته، دست کم ۲۰ تن از اعضای این جنبش در جریان تظاهرات در ابوجا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
captcha