پرداخت تسهیلات به مالکین بافت‌های فرسوده در استان مرکزی
کد خبر: 3830820
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

پرداخت تسهیلات به مالکین بافت‌های فرسوده در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: به ازای هر واحد ساخت، چهارصد میلیون ریال تسهیلات ۹ درصد به مالکین واحد‌های واقع در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به برنامه دولت در اعطای تسهیلات کم‌بهره مشارکت مدنی به منظور بهسازی بافت‌های فرسوده گفت: با عنایت به انعقاد قرارداد فی‌ما‌بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن، مقرر شده که به تمامی بافت‌های فرسوده سطح استان مرکزی تسهیلات کم‌بهره با نرخ سود 9 درصد پرداخت شود که هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با استفاده از این تسهیلات مشارکتی برای ساخت و تجمیع زمین‌های مجاور خود، اقدام به ساخت و ساز کنند.

مرزبان در توضیح روند و میزان پرداختی تسهیلات مشارکت مدنی ادامه داد: طبق برنامه‌های تدوین شده، مبلغ وام پرداختی به ازای هر واحد در حال ساخت یا ساخته شده در کلانشهر اراک چهل میلیون تومان و در سایر شهرهای تابع استان مرکزی سی‌میلیون تومان با سود 9 درصد است که حداکثر دوره مشارکت، 30 ماه طبق مقررات داخلی بانک عامل می‌باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایطی که شرکت بازآفرینی ایران برای ساماندهی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته؛ مقرر شده که علاوه بر پرداخت تسهیلات فوق، بیست میلیون تومان دیگر نیز بابت هر واحد مسکونی به متقاضیان غیر‌حرفه‌ای ساخت با سود هجده درصد پرداخت شود که این رقم برای متقاضیان حرفه‌ای ساخت، چهل میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی هدف از اجرای طرح اعطای تسهیلات مشارکت مدنی ساخت را کاهش صدمات پیش بینی شده حوادث ساختمانی در بافت‌های فرسوده دانست و گفت: متاسفانه حاشیه‌نشینی چهره نازیبایی را برای شهرها ایجاد کرده که دولت در نظر دارد به منظور رفع آن، چنین طرحی را با قوت اجرایی کند تا علاوه بر ساخت اماکن مستحکم، چهره زیبایی به شهرهای استان مرکزی بخشیده شود.

مرزبان اظهار کرد: این طرح در تمامی نقاط استان مرکزی که کمیسیون ماده پنج، محله‌های هدف آن را مشخص کرده، اجرایی می‌شود که از جمله محله‌های هدف می‌توان به مناطقی مانند باغ خلج، چشم موشک، رودکی، فوتبال و ... اشاره کرد.

وی افزود: اگر مالکین ساکن در بافت‌های فرسوده و محله‌های هدفِ طرح تسهیلات مشارکت مدنی ساخت برای دریافت تسهیلات ذکر شده به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند، شهرداری طبق ضوابط حاکم به محله‌های یاد شده؛ حداقل تراکم دو طبقه و یک پیلوت تا حداکثر بیش از شش طبقه به سازندگان اعطا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان خاطر‌نشان کرد: پرداخت تسهیلات تنها به دارندگان سند مالکیت ملک انجام می‌شود اما با توجه به اینکه برخی از املاک محله‌های هدف قولنامه‌ای است، مالکین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی و دریافت سند مالکیت برای ملک خود، اقدام به دریافت تسهیلات نمایند.

انتهای پیام

captcha