38 هزار واحد خون در لرستان اهدا شد
کد خبر: 3830873
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
سال گذشته؛

38 هزار واحد خون در لرستان اهدا شد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به مراجعه 52 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون لرستان طی سال گذشته، گفت: در مجموع 38 هزار و 205 واحد خون‌گیری در سال گذشته انجام شده که نسبت به سال 96، یک درصد افزایش اهدا را نشان می‌دهد.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، مدیرکل انتقال خون لرستان امروز، هفتم مرداد در نشست با خبرنگاران استان لرستان با تبریک نهم مرداد سالروز تاسیس انتقال خون، اظهارکرد: سال گذشته 52 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کردند که از این تعداد 13 هزار و 619 نفر معادل 13 درصد شرایط اهدا را نداشتند که البته وضعیت تعدادی از این افراد به‌خاطر مصرف دارو موقت بود.
وی با اشاره به این‌که اهدای خون فرآیندی مانند تیغ دولبه است، افزود: زکات سلامت اهداکننده خون، اهدای خون بوده و وظیفه ما تضمین سلامت شخص است چراکه خون و فرآورده‌های خونی که استحصال می‌شود برای مصرف بیماران بوده و باید در یک شرایط استاندارد نگهداری شود تا حیات‌بخش باشد.
مدیرکل انتقال خون لرستان اضافه کرد: در مجموع سال گذشته 38 هزار و 205 واحد خون‌گیری در سال گذشته انجام شده که نسبت به سال 96، یک درصد افزایش اهدا را نشان می‌دهد.
حامدی با بیان این‌که ازمجموع کل اهدای خون سال گذشته، 26 هزار و 259 واحد معادل 69 درصد مربوط به اهداکنندگان مستمر بوده است، گفت: ضریب امنیت اهداکنندگان مستمر بیشتر از سایرین 3.23 درصد و شاخص اهدای مستمر در سال 97 نسبت به 96 افزایش داشته است.

انتهای پیام

captcha