کم‌لطفی به رشته معارف در مسابقات
کد خبر: 3831313
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

کم‌لطفی به رشته معارف در مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با اعلام برگزیدگان آزمون کتبی بخش معارف مسابقات قرآن کریم در استان خوزستان‌، بسیاری از رشته‌ها نفرات برگزیده نداشتند که این امر باعث می‌شود خوزستان نماینده و سهمیه‌ای در مسابقات کشوری نداشته باشد. برخی دلیل این موضوع را عدم تلاش شرکت‌کنندگان و برخی کم‌لطفی به رشته‌های معارفی می‌دانند.

کم‌لطفی به رشته معارف/ رتبه‌هایی که خالی می‌مانند

با اعلام برگزیدگان آزمون کتبی بخش معارف اسلامی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خوزستان‌، بسیاری از رشته‌ها نفرات برگزیده نداشتند که این امر باعث می‌شود خوزستان نماینده و سهمیه‌ای در مسابقات کشوری نداشته باشد؛ برخی دلیل این موضوع را عدم تلاش شرکت‌کنندگان و برخی کم‌لطفی به رشته‌های معارفی در استان می‌دانند.

متن زیر گفت‌وگوی ایکنا خوزستان، با حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان و احمد سلیمانی، دارنده رتبه نخست رشته حفظ احادیث و معارف قرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، است. 

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان، اظهار کرد: در استان خوزستان آنچنان که باید از آزمون کتبی بخش معارف اسلامی چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن کریم استقبال نشد.

وی ادامه داد: در بخش آقایان در رشته تفسیر فقط دو نفر توانستند نمره خوب به دست بیاورند و در رشته حفظ موضوعی وضعیتی مشابه را شاهد بودیم. در بخش بانوان هم در رشته تفسیر فقط یک نفر نمره لازم را کسب کرد.

کم‌لطفی به رشته معارف/ رتبه‌هایی که خالی می‌مانند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: حالا اگر بخواهیم رایزنی کنیم و سهمیه‌ها را افزایش دهیم، کسی را نداریم که به مرحله کشوری مسابقات بفرستیم.

وی گفت: صدویک نفر شرکت‌کننده در مسابقات داشتیم اما شرکت‌کنندگان خوب تلاش نکردند برای اینکه نمره خوبی به دست بیاورند. در صورتی که نمره آوردن خیلی هم در این رشته سخت نیست چون منبع آزمون مشخص است. اما متأسفانه شرکت‌کنندگان وقت نمی‌گذارند و موفق نمی‌شوند.

احمد سلیمانی، دارنده رتبه نخست رشته حفظ احادیث و معارف قرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، هم در این باره گفت: واقعیت این است که رشته‌های بخش معارف در استان خوزستان جای کار بیشتری دارند. باید خداراشکر کنیم که در اختتامیه مسابقات نامی از رشته‌های معارفی آمد و یا اینکه خیلی زود اسامی برگزیدگان بعد از مسابقات اعلام شد. 

وی گفت: واقعیت این است، توجهی که به رشته‌های آوایی می‌شود به رشته‌های معارفی نمی‌شود. ما خودمان طبق تجربه، پیگیری و ارتباطاتی که داشتیم مسابقات را دنبال و در آن شرکت کردیم. البته همین که مسابقات از بحث کتبی خارج شد و دارد ضبط تلویزیونی می‌شود خیلی خوب است؛ من از شیراز تماس داشتم که برای شرکت در مسابقات راهنمایی می‌خواست. اما باید بپذیریم که یک مقدار کم‌لطفی‌هایی به این رشته می‌شود. 

کم‌لطفی به رشته معارف/ رتبه‌هایی که خالی می‌مانند

سلیمانی بیان کرد: در رشته‌های مختلف رتبه‌های خوبی داریم و جا دارد که سهمیه خوزستان افزایش پیدا کند، حتی در مورد افرادی که سال گذشته به فینال راه یافتند. اینکه می‌بینید افراد رتبه کشوری می‌آورند با تلاش خودشان بوده است.

وی گفت: رشته معارف خیلی مهارت‌های آوایی خاصی نمی‌خواهد، صرف مطالعه است و قطعاً تأثیرگذاری بیشتری در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد. 

انتهای پیام 

captcha