مطالعات بین‌المللی درباره اقتصاد اسلامی در ترکیه
کد خبر: 3832282
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

مطالعات بین‌المللی درباره اقتصاد اسلامی در ترکیه

گروه بین‌الملل ــ نخستین مؤسسه اقتصاد اسلامی ترکیه، که وابسته به دانشگاه «مرمره» استانبول است، قصد دارد با هدف بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی اقتصاد اسلامی،‌ مطالعات آکادمیک در این زمینه را در سطح بین‌المللی انجام دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ «ارول ازوار»، رئیس دانشگاه مرمره، در این باره گفت: مؤسسه اقتصاد و امور مالی اسلامی دانشگاه مرمره (MUISEF) مطالعات خود را در مورد موضوعاتی از جمله تنوع‌ محصولات اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی گسترش خواهد داد.

ازوار افزود: علاقه به مطالعات و تحقیقات در زمینه مالی و اقتصاد اسلامی طی 20 سال گذشته نه تنها در ترکیه و سایر کشورهای اسلامی،‌ بلکه در طیف گسترده‌ای از کشورها از ژاپن تا آمریکا افزایش زیادی داشته است. 

وی همچنین با تأکید بر اینکه این مؤسسه به عنوان یک نهاد علمی از همه افراد داوطلب در نقاط مختلف جهان استقبال می‌کند، تصریح کرد: ما در مورد امور مالی و اقتصاد اسلامی به دانشجویان در مقطع لیسانس و دکتری در رشته‌های مختلف آموزش خواهیم داد.

ارول ازوار گفت: زبان آموزشی این مرکز انگلیسی خواهد بود و در آینده سعی خواهیم کرد که عربی و سایر زبان‌ها را نیز به آن اضافه کنیم.

انتهای پیام

captcha