رونق تولید با توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط محقق می‌شود
کد خبر: 3832731
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

رونق تولید با توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط محقق می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با اشاره به نقش ممتاز صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و افزایش و رونق تولید، بیشتر واحد‌های صنعتی استان به صنایع کوچک و متوسط اختصاص می‌یابد.

رونق تولید با توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط محقق می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، روزگذشته، ۱۳ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: ۹۵ درصد از واحد‌های صنعتی استان، واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط به شمار می‌روند و شرکت شهرک‌های صنعتی متولی اصلی راهبری و نظارت بر آنهاست.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: در وضعیت جنگ اقتصادی، کارکرد و موفقیت صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگتر بسیار بالاتر بوده، چرا که این صنایع با انعطاف پذیری خود می‌توانند اوضاع خود را با وضعیت جدید وفق دهند.

اهلی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی استان در حال اشتغال هستند، تصریح کرد: تنها راهکار ممکن برای خروج از رکود و غلبه بر معضل بیکاری، حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید کالای داخلی و رونق تولید، بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند به سهولت، زمینه و فرصت تحقق خودکفائی کشور و توانمندی اقتصاد مقاومتی را فراهم آورند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به فعایت ۴۵ درصد از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، از افزایش برق مصرفی صنایع در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: به رغم مشکلات موجود در کشور، صنعت استان از رشد برخوردار بوده که با همراهی و پشتیبانی مقامات عالی استان، بخش صنعت نوپای استان در حال رشد و شکوفایی است.

انتهای پیام

captcha