برگزاری همایش طرح آموزشی بصائر با قرائت پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی
کد خبر: 3832734
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

برگزاری همایش طرح آموزشی بصائر با قرائت پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هفتمین همایش معرفی طرح آموزشی بصائر عصر فردا، 15 مردادماه، با قرائت پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ هفتمین همایش معرفی طرح آموزشی بصائر عصر فردا، 15 مردادماه، با تلاوت سعید حاجیان، قاری و حافظ ممتاز کشورمان، و با قرائت پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم نیز علیرضا مؤذن، مؤلف یکی از کتاب‌های سواد رسانه‌ای آموزش و پرورش و تأمین کننده بخش اعظمی از محتوای طرح بصائر و عضو شورای علمی طرح بصائر، به سخنرانی می‌پردازد و سپس کلیپی از روند فعالیت‌های این طرح ارائه می‌شود.

در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سخنرانی می‌پردازد و سپس از برگزیدگان سال تحصیلی گذشته با اعطای هدایا تجلیل به عمل می‌آید. بخش دیگر این مراسم بیان جزئیات درباره طرح بصائر توسط ابراهیم بخشایش، مدیر اجرایی این طرح و حسن ختام آن نیز ثبت‌نام در هفتمین دوره این همایش است.

بخشایش، مدیر اجرایی طرح آموزشی بصائر گفت: این طرح در گذشته به صورت ترمیک برگزار می‌شود، اما دو سالی اسیت که در قالب سال تحصیلی و ۲۵ هفته آموزشی از مهر تا اردیبهشت‌ماه تشکیل می‌شود. همچنین افراد راهیافته به این طرح براساس سطح تحصیلات و سوابق فعالیت‌های فرهنگی سنجیده می‌شوند.

یادآور می‌شود، طرح آموزشی بصائر ویژه مربیان، اساتید قرآنی، معلمان دینی و قرآن و پرورشی و مبلّغان و فعالان فرهنگی و متولیان تربیت دینی است که در راستای پاسخگویی صحیح به شبهاتی که امروزه در سطح جامعه گسترده شده و همچنین در اختیار قرار دادن محتوایی متناسب با مخاطب در کلاس‌های قرآن و تبیین ترفند‌های شیطان در دوران معاصر، پاسخ دادن به شبهات پیرامون مسائل زیربنایی و رابطه علم و دین برگزار می‌شود.

در این طرح تاکنون ۶۰۰ نفر به صورت حضوری آموزش دیده‌اند. همچنین این دوره‌ها به صورت رایگان و توسط خیریه اهل‌بیت رسول ختم (ص) تشکیل خواهد شد و به برگزیدگان هر دوره نیز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و ... اعطا می‌شود.

گفتنی است، در ایام تابستان نیز حدود هشت تا ۱۰ هفته آموزشی ویژه فراگیران این مجموعه به منظور عدم قطع ارتباط تشکیل می‌شود.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش معرفی طرح آموزشی بصائر در سالن اجتماعات مسجد، ولی عصر (ج) واقع در میدان، ولی عصر، ضلع جنوب شرقی میدان، خیابان شقایق، کوچه سوم تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha