خدابنده؛ موفق‌ترین شهرستان در ساماندهی مزار شهدا
کد خبر: 3832752
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

خدابنده؛ موفق‌ترین شهرستان در ساماندهی مزار شهدا

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: علی‌رغم تمام پراکندگی‌هایی که در روستاهای خدابنده وجود دارد، این شهرستان یکی از الگوهای ساماندهی مزار شهدا در استان و حتی کشور به شمار می‌رود.

خدابنده موفق‌ترین شهرستان در ساماندهی مزار شهدابه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ۱۴ مردادماه در جلسه ایثار و شهادت شهرستان خرم‌دره از ارتقای کمیته ایثار و شهادت خبر داد و افزود: این کمیته قبلا زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بود.
وی با اشاره به دائمی شدن قانون جامع ایثارگری، بیان کرد: به اهتمام دولت تدبیر و امید قانون جامع ایثارگری که یکی از مطالبات ایثارگران بود دائمی شده و از مرحله آزمایشی درآمد این قانون به عنوان سندی برای پیگیری مطالبات ایثارگران در دست خود ایثارگران و دستگاه‌های متولی قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از ۷۰ درصد این قانون تحقق یافته است، افزود: ابلاغ قانون خدمات جامع ایثارگران گامی رو به جلو در حل مشکلات آنان است.
کاظمی با اشاره به اینکه با ارتقای کمیته ایثار و شهادت رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورا بوده و ۱۷ عضو ارشد از وزارتخانه‌ها نیز جز این مجموعه هستند، گفت: در مرکز استان نیز استانداران این مسئولیت را به عهده دارند.
کاظمی هدف از تشکیل شورا را هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه یک دستگاه نیست بلکه همه باید در این حوزه دغدغه‌مند باشند.
وی با اشاره به نام‌گذاری سالروز تشکیل بنیاد شهید نام روز شهید، اظهار کرد: هدف از این اقدام نیز همگانی کردن موضوع ایثار و شهادت و جلب توجه مردم به این موضوع است.
این مسئول با تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن مقوله ایثار و شهادت بیان کرد: باید در برنامه‌ها و محافلی که به نام و یاد شهدا برگزار می‌شود از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تحقق ایثار اجتماعی را از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور برشمرد و افزود: تحقق ایثار اجتماعی در جامعه تصمین کننده تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تحقق است.
وی با اشاره به نهضت دیدار از خانواده شهدا که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثمره این دیدارها این شد که برای ۲۷۰ نفر از والدین شهدا حق پرستاری دریافت شود.
وی با تاکید بر این‌که تکریم خانواده شهدا که دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارد یک سنت حسنه است، اظهار کرد: این دیدارها توسط مقام معظم رهبری پایه‌گذاری شده است.
کاظمی بر ضرورت اهتمام در ساماندهی گلزار شهدا در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: علی‌رغم تمام پراکندگی‌هایی که در روستاهای خدابنده وجود دارد، خدابنده یکی از الگوهای ساماندهی مزار شهدا در استان و حتی کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام
captcha