الازهر: جنایات تروریست‌ها مبارزه آشکار با قرآن است  
کد خبر: 3833012
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

الازهر: جنایات تروریست‌ها مبارزه آشکار با قرآن است  

گروه بین‌الملل ــ «احمد الطیب»، شیخ الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی در اطراف آکادمی «الاورام» قاهره را که به کشته و زخمی‌ شدن 50 تن منجر شد، محکوم و اعلام کرد: جنایات تروریست‌ها در تعارض با قرآن و آموزه‌های ادیان است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»؛ احمد الطیب، شیخ الازهر، در بیانیه‌ای تأکید کرد: ارتکاب این جنایت در محلی پرازدحام که کودکان و زنان و افراد بی‌گناه زیادی در آنجا حضور داشتند، آن‌‌هم در آستانه عید سعید قربان و در این ماه حرام، چهره واقعی گروه‌های تروریستی را افشا و دروغ آنها در مورد پیوستن به دین اسلام را رسوا کرد.
 
در این بیانیه آمده است: همه جنایاتی که این گروه‌های تروریستی با توحش خود مرتکب می‌شوند، با آموزه‌های دین اسلام منافات دارد و خروج آشکار بر کلام خدا و آموزه‌های همه ادیان محسوب می‌شود.
 
شیخ الازهر بر حمایت این مؤسسه از دولت مصر در مقابله با تروریسم تأکید کرد و گفت: این جنایات موجب افزایش همبستگی ملت مصر و پافشاری آن‌ها بر مقابله با تروریسم تا ریشه‌کنی آن خواهد شد.
 
وی همچنین با خانواده قربانیان مصری که در این حادثه تروریستی جان خود را از دست داده‌اند ابراز همدردی و از خداوند متعال برای آنان صبر و برای مجروحان این حادثه تروریستی شفای عاجل مسئلت کرد.
 
وزارت کشور مصر معتقد است که انفجارها در اطراف آکادمی «الأورام» در منطقه المنیل در مرکز قاهره اقدامی تروریستی بود و گروه موسوم به «حسم» را به دست داشتن در این عملیات تروریستی متهم کرد.
 
در نتیجه انفجار چندین خودرو در اطراف آکادمی الأورام در منطقه المنیل در مرکز قاهره که شامگاه یکشنبه رخ داد، 19 نفر کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند.
 
انتهای پیام
captcha