کانون‌‌های فرهنگی مساجد گتوند؛ زير فشار كمبود بودجه
کد خبر: 3833176
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

کانون‌‌های فرهنگی مساجد گتوند؛ زير فشار كمبود بودجه

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گتوند از عدم تخصیص بودجه و کم‌توجهی مسئولان در چند سال اخیر گله‌مندند و ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیش از ۴۰ کانون فرهنگی هنری(شهری و روستایی) در سطح شهرستان گتوند استان خوزستان در حال فعالیت هستند که مدیران آن‌ها از عدم تخصیص بودجه، کمبود امکانات شامل تجهیزات، فضای مناسب و تعطیلی بعضی از کانون‌ها ابراز گله‌مندی و نارضایتی کردند.

حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، در این باره گفت: بیش از ۴۰ کانون فرهنگی هنری داریم که بیشتر آنان با مشکل بودجه و اعتبار مناسب برای فعالیت و عدم امکانات ساده مانند رایانه، دوربین و کولر گازی مواجه هستند.

بهداروندی در خصوص رفع مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری گفت: به بیشتر کانون‌ها سرکشی شده، مشکلات آن‌ها بررسی و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گزارش شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند ادامه داد: از این چهل کانون فرهنگی بیش از بیست کانون به‌طور مستمر مشغول به فعالیت بوده که به خاطر عدم توانایی مالی فعالیت آنان نیز کمتر شده است.

حمید بهداروندی گفت: کانون‌ها تقریباً به‌طور جهادی در حال فعالیت هستند و با رایزنی‌هایی که با مسئول محترم ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان انجام دادیم قرار است، به‌ زودی جلسه‌ای با حضور ایشان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان داشته باشیم و عمده مشکلات اصلی کانون‌ها حمایت مالی است و کانون‌ها حتی هزینه چاپ بنر یک متری را ندارند و ما در حال پیگیری این مشکل هستیم؛ هرچند بودجه در سطح کل کشور برای کانون‌ها کم است و طبق مذاکراتی که با شهرهای همجوار داشتم همه همین مشکلات مالی را یدک می‌کشند.

یادآور می‌شود مسجد بهترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سنگر مبارزه با جنگ نرم هستند و یکی از وظایف مهم کانون‌ها برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

داوود طهماسبی 

انتهای پیام

captcha