افسانه حقوق بشر آمریکایی زیر ذره بین «بحث روز رادیو ایران»
کد خبر: 3833228
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

افسانه حقوق بشر آمریکایی زیر ذره بین «بحث روز رادیو ایران»

گروه هنر ــ برنامه این هفته بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران به بررسی ابعاد مختلف حقوق بشر اسلامی و تفاوت آن با حقوق بشر آمریکایی می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، امروزه موضوع حقوق بشر ابزاری در دست استکبار جهانی و ایادی آن برای سرکوب و به انقیاد درآوردن کشور‌های مستقل و غیر همسو با آن‌ها بدل شده است.

شرایط حاکم در عرصه بین‌المللی و ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی فعال در میان کشور‌های اسلامی به منظور دست‌یابی به ابزار و راهکار‌های نشر ارتقا و حفظ تعالی و ارزش‌های اسلامی در حوزه حقوق بشر و همچنین به منظور حمایت و دفاع از تصویر واقعی اسلام و نیز مبارزه علیه اهانت به اسلام و تشویق گفت‌‌وگوی میان مذاهب ایجاب می‌کرد که روزی به‌عنوان «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» انتخاب شود تا در آن روز فرصتی برای امت اسلامی فراهم شود تا مسلمانان بتوانند در خلال آن روز، حقوق بشر در اسلام را به جامعه جهانی معرفی کنند. با توجه به این نکات به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در برنامه زنده «بحث روز» امروز، چهارشنبه 16 مردادماه که از ساعت ۱۱:۵۵ تا ۱۲:۳۵ دقیقه تقدیم حضور مخاطبان رادیو ایران می‌شود با حضور دو تن از اساتید و صاحب نظران حقوق بشر اسلامی و غربی یعنی حسین میر محمد صادقی حقوقدان و رئیس کرسی حقوق بشر و صلح یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی و مهدی رحمانی به عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی به بررسی حقوق بشر اسلامی و تفاوت ان با حقوق بشر غربی می‌پردازد.
 
در ضمن برخی از محورها‌ی برنامه عبارتند از؛ بررسی حقوق بشر اسلامی و مقایسه آن با حقوق بشر غربی، بررسی اعلامیه حقوق بشر و این که چه نقایصی دارد که مورد سوءاستفاده قدرت‌های بزرگ قرار می‌گیرد، مصادیق نقض حقوق بشر توسط کشور‌های غربی، وضعیت حقوق بشر در کشور‌های اسلامی و غربی، نقش حقوق بشراسلامی در کاهش اسلام هراسی، کارکرد‌های بیانیه حقوق بشر اسلامی، بررسی وضعیت حقوقی فعالان و رهبران جهان اسلام همانند شیخ زکزاکی شیخ عیسی قاسم، دلایل سکوت نهاد‌های حقوق بشری دربرابر جنایات کشور‌های ناقض حقوق بشر.

برنامه «بحث روز» کاری از گروه سیاسی رادیو ایران هر چهارشنبه ازساعت ۱۱:۵۵ الی ۱۲:۳۵ تقدیم مخاطبان می‌شود وعلاقه‌مندان و مخاطبان گرامی می‌توانند ازطریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۰۰ سوالات خودرا با این برنامه مطرح کنند.
 
انتهای پیام
captcha