خبرنگاران راویان صدیق جامعه هستند
کد خبر: 3833583
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
فرمانده انتظامی گلوگاه:

خبرنگاران راویان صدیق جامعه هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه استان مازندران گفت: خبرنگاران پیشگامان واقعی آگاهی، قاصدان امین و راویان صدیق جامعه هستند.

خبرنگاران راویان صدیق جامعه هستند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ حسن عنایتی گنجی، فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه روز گذشته، ۱۷ مرداد به‌مناسبت هفته خبرنگار از خبرنگاران فعال شهرستان تجلیل کرد.
وی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار نقش خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی و جلوگیری از بروز برخی شایعات، پر رنگ و انکارناپذیر خواند و بیان کرد: خبرنگاران پیشگامان واقعی آگاهی، قاصدان امین و راویان صدیق جامعه هستند..
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در ادامه تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند در همه موضوعات مانند اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی چه مثبت و یا منفی در جامعه تأثیرگذار باشند.
عنایتی گنجی گفت: در حقیقت رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و انتقادات سازنده اصحاب رسانه می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌ها در جامعه باشند.
وی در ادامه از توانایی خبرنگاران در بحث فرهنگ‌سازی موضوع ترافیک افزود: شما خبرنگاران برای حل موضوعات ترافیکی مانند گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتورسواران که از ضربه‌های محکم در موقع تصادفات جلوگیری می‌کند و یا بیمه وسایل نقلیه و ... می‌توانید سهم به‌سزایی در فرهنگ‌سازی آن داشته باشید.
فرمانده انتظامی گلوگاه بیان داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در توصیف شغل خبرنگاری و خبرنگار فرمودند: خبرنگاری و گزارشگری یک حرفه با ارزش است و این ارزش زمانی افزونتر می‌شود که این انجام وظیفه با صداقت و تعهد و در خدمت‌رسانی به ملت و قوانین باشد.
عنایتی گنجی در ادامه بیان کرد: امنیت عمومی از اساسی‌ترین نیاز‌های انسانی به شمار می‌رود که حفظ آن بر عهده نیروی انتظامی گذارده شده و احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی مقوله‌ای ذهنی و درونی است که برآیند عمل کلیه نهاد‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و دینی می‌توان از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کرد، چرا که بسیاری از حوادث، اتفاقات و جرائم در نتیجه عدم آگاهی و نبود شناخت کافی شکل می‌گیرد.
هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری کرد.
در انتها با اهدای تقدیرنامه و هدایایی به رسم یادبود از خبرنگاران حاضر تجلیل شد.
محمد خواجوی
انتهای پیام 
captcha