ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند
کد خبر: 3833667
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اردبیل گفت: تحریم ایران باید درس بزرگی برای آمریکا باشد چرا که ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند و زمانی آمریکا ایران را از حیث بنزین تحریم کرد و گفت هیچ کشوری حق فروش بنزین به ایران را ندارد.

خودکفایی در بنزین زمینه شکست تحریم آمریکا را فراهم کردبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، ۱۸ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تسلیت روز شهادت امام محمدباقر اظهار کرد: بزرگترین کار امام باقر، مبارزه با آثار تأویلات ویرانگر بنی‌امیه بود.

وی بیان کرد: تحریم ایران باید درس بزرگی برای آمریکا باشد چرا که ملت‌های هوشمند تحریم را به فرصت و سکوی پرش تبدیل می‌کنند و زمانی آمریکا ایران را از حیث بنزین تحریم کرد و گفت هیچ کشوری حق فروش بنزین به ایران را ندارد.

عاملی بیان کرد: محاسبه آن‌ها این بود که با نایاب شدن بنزین در جایگاه‌ها و هجوم ملت برای ذخیره بنزین، هزار و یک مشکل برای حکومت ایران درست خواهد شد، اما همین اقدام ناشیانه باعث شد که قرارگاه خاتم‌الانبیاء با آینده‌نگری ستودنی پالایشگاه بزرگ خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس را راه‌اندازی کرد و با تولید ۳۶۰ هزار بشکه بنزین روزانه نه تنها ایران در تولید بنزین خودکفا شد، بلکه در اتفاقی استثنایی این هفته نهم مرداد برای اولین بار بنزین صادراتی در بخش بین‌المللی بورس انرژی ایران از طرف پالایشگاه خلیج فارس عرضه شد و به ۱۰ کشور با قیمت هر تن ۵۸۱ دلار فروخته شد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه سپاه آمریکا را در تحریم ناکام گذاشته و بزرگترین عامل و اصلی‌ترین عامل ضربه‌گیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، تصریح کرد: بسیاری از فاز‌های عسلویه و پروژه‌های بزرگ نفتی در آنجا بعد از ترک توتال توسط سپاه راه‌اندازی شده است.

عاملی افزود: تحریم نه تنها در صنعت نفت و گاز بلکه در سایر عرصه‌ها نیز کشور ما را به خودکفایی رسانده است و اگر آمریکا می‌خواهد اثر تحریم بر ملت‌ها را بداند به یمن نگاه کند که این کشور از نظر دفاعی ضعیف‌ترین کشور منطقه بود و حالا در اثر تحریم و هجوم وحشیانه آل سعود قوی‌ترین کشور عربی از جهت پهپاد و موشک بومی است و آل سعود به شدت پشیمان است که چرا با حمله به یمن یک قدرت و دشمن وحشتناک را در بیخ گوش خودش با دست خودش درست کرد.

وی ادامه داد: از بیستم این ماه بنزین کارتی می‌شود بدون این که قیمت تغییر پیدا کند و این کار دولت بسیار ارزشمند است و بر رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی واجب است علت آن را برای ملت بزرگ، خوب تبیین کنند.

امام جمعه اردبیل به اقدام مثبت اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: با درایت و تلاش مدیریت ارشد استان، مدیران عامل بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات، پست بانک، سپه، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و موسسه اعتباری ملل در استان حاضر شدند و خوشبختانه ۷ هزار میلیارد تومان برای صنعت در چهار محور سرمایه در گردش، فعال کردن واح‌های راکد، سرمایه ثابت برای احداث و تسهیلات برای توسعه تصویب و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تأمین گردید.

عاملی ادامه داد: این اولین بار است که در کشور مدیران بانک‌ها در یک استان حاضر می‌شوند و این نهایت درایت است من از این جهت از مدیریت ارشد استان به جد تشکر می‌کنم.

وی بر اهمیت روزه هشتم و نهم ذی‌الحجه و احیای شب عید و مخصوصا بر نماز عید اضحی تأکید کرد و گفت: عید فطر مقدمه برای عید اضحی است.

عاملی همچنین از خیّرینی که آماده ذبح قربانی و تقسیم آن بین مستمندان هستند، تشکر کرد.

انتهای پیام

captcha