سیره امام جواد(ع)؛ محور نشست ایرانیان در هند
کد خبر: 3833720
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

سیره امام جواد(ع)؛ محور نشست ایرانیان در هند

گروه بین‌الملل ـ سی و چهارمین نشست دینی به مناسبت شهادت امام نهم شیعیان با موضوع «سیره و زندگی امام جواد(ع)»، ویژه ایرانیان مقیم دهلی نو در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در هند برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هندوستان و با حضور مسئولان و کارکنان نهادها و خانواده‌های ایرانی و با قرائت دعای کمیل آغاز شد.

در این نشست دینی حجت‌الاسلام صالح درباره سیره و زندگی امام جواد(ع)، گفت: آن رهبر فرزانه را برای جود و عطای فراوانش به مردم، جواد خوانده‌اند. امیدوارم ما هم پیرو مکتب این بزرگوار باشیم و روش زیبا و جذاب آن حضرت در مردم‌داری و خدمت به هم نوعان را الگو قرار دهیم.

وی افزود: طبق کلام امام جواد، مؤمن محتاج و نیازمند سه چیز است: «توفیق من الله» یعنی مؤمن با توفیق الهی به جایی می‌رسد، دوم اینکه مؤمن نیازمند است در درون خود یک واعظ داشته باشد، یعنی مؤمن از درونش صدایی برخیزد و به او نهیب بزند، ندای وجدان داشته باشد. سوم این‌که حالت پذیرش در وجود او باشد، نه اینکه حالت لجبازی و اینکه بگوید نه.

نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در هند در پایان این نشست نیز درباره توفیق من الله بیاناتی را از فرمایشات حضرت علی(ع) بیان کرد.

انتهای پیام

captcha