مفتی اعظم قزاقستان به کنفرانس وحدت تهران دعوت شد
کد خبر: 3833834
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

مفتی اعظم قزاقستان به کنفرانس وحدت تهران دعوت شد

گروه بین‌الملل ــ رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان از مفتی اعظم این کشور برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی تهران در روزها‌ی 23 تا 25 آبان‌ سال جاری دعوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ علی کبریایی‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان، با «بائورژان یسماخان»، نائب اداره مسلمانان قزاقستان، دیدار و درباره روابط فرهنگی و دینی بین دو كشور گفت‌وگو کرد.

کبریایی‌زاده با اشاره به اشترکات دینی، فرهنگی و تمدنی دو کشور همسایه ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان با ابتکار برگزاری کنگره ادیان سنتی نشان داده که امور معنوی و تعامل سازنده ادیان در جهان کنونی واجد اهمیت است و گفت‌وگوهای بین دینی می‌تواند تأمین‌کننده آرامش و تعالی جوامع و مانع بزرگی در برابر تندروی‌ها باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز با برگزاری همه ساله گفت‌وگوهای دینی با عنوان وحدت اسلامی و با تأکید بر تقریب مذاهب اسلامی نشان داده است که رشد و پیشرفت کشورهای مسلمان به اتحاد و یکپارچگی همه مسلمانان پیوند خورده است.

همچنین رایزن فرهنگی کشورمان به موضوع دعوت آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، از «سریک بای حاجی اوراز»، مفتی اعظم قزاقستان، برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی پرداخت که از 14 تا 16 نوامبر برابر با (23 تا 25 آبان‌ماه سال جاری) در تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنانش، حضور مفتی اعظم قزاقستان را در این کنفرانس مهم دانست و گفت: زمینه‌های زیادی برای کارهای مشترک وجود دارد و رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری آماده است.

یسماخان، نائب اداره مسلمانان قزاقستان نیز در مورد فعالیت‌های اداره مسلمانان این کشور مطالبی را مطرح و تصریح کرد: 70 درصد جمعیت قزاقستان مسلمان هستند و 3 هزار مسجد در این کشور فعال است.

وی همچنین بر ضرورت وحدت اسلامی و نقش آن در ایجاد اتحاد و برادری میان کشورهای اسلامی به ویژه ایران و قزاقستان تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha