کسب ۱۷ رتبه برتر مسابقات قرآن توسط فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3834180
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

کسب ۱۷ رتبه برتر مسابقات قرآن توسط فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب ۱۷ رتبه برتر در سطح دانش‌آموزی و فرهنگیان شد.

کسب 17 رتبه برتر کشوری مسابقات قرآن توسط فرهنگیان و دانش آموزان آذربایجان‌شرقی

طاهرعلمی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب 17 رتبه برتر شدند.

وی اظهار کرد: اساس پیشرفت جامعه در گرو آموزه‌های دینی و قرآنی است و دانش‌آموزان قرآنی نمود تربیت اسلامی بوده و می‌توانند نقشی بسزا در آینده بر عهده داشته باشند.

علمی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی بسته‌ای برای شناسایی و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در زمینه‌های دینی و بیشتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد نشاط قرآنی بین دانش‌آموزان است که همه ساله مرحله کشوری آن در ایام تابستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های پژوهشی و آوایی در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان در ایام تیرماه و مردادماه سال جاری در مشهد و زنجان برگزار شد و الحمدلله از مجموع 72 دانش‌‌آموز آذربایجان‌شرقی راه‌یافته به مرحله کشوری، 15 دانش‌آموز اعم از دختر و پسر توانستند در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت قرآن، احکام، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه رتبه 1 تا 5 کشوری را به استان آذربایجان شرقی اختصاص دهند.

وی افزود: از مجموع 6 نفر از معلمان عزیز که به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته بودند 2 نفر توانسته است رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دهند که در مجموع 17 رتبه برتر کشوری دانش‌آموزی و فرهنگیان به استان آذربایجان شرقی در سال جاری اختصاص یافته است.

انتهای پیام

captcha