اتحادیه عرب طرف‌های درگیری در لیبی را به آتش‌بس فراخواند
کد خبر: 3834321
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

اتحادیه عرب طرف‌های درگیری در لیبی را به آتش‌بس فراخواند

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه عرب حمله تروریستی به هیئت سازمان ملل در شهر بنغازی و کشته شدن سه نفر از اعضای آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا ، فارس نوشت: یک مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب به نقل از احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه حادثه تروریستی در شهر بنغازی و کشته شدن سه نفر از کارکنان سازمان ملل در این حمله را محکوم کرد.

این مسئول اتحادیه عرب که به نام وی اشاره نشده است، به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای زخمی‌ها نیز شفای عاجل آرزو کرد.

وی همچنین با تأکید بر اظهارات ابوالغیط، همه طرف‌های درگیر در لیبی را به احترام به آتش‌بس انسانی در عید قربان فراخواند.

عصر شنبه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یکی از خیابان‌های پرازدحام بنغازی منفجر شد و علاوه بر تلفات متعدد، خسارات مادی زیادی نیز برجای گذاشت. گفته می‌شود هدف این انفجار، کاروان امنیتی در آن منطقه بود. منابع بیمارستانی و امنیتی گفتند که سه کارمند سازمان ملل در این حادثه جان خود را از دست دادند.

پیش از وقوع این حمله تروریستی، هیئت سازمان ملل در لیبی خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در عید قربان شده بود که با وجود موافقت دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر ابتدا با این آتش‌بس مخالفت کرده و پس از وقوع حادثه مذکور با آتش‌بس در عید قربان موافقت کردند.

انتهای پیام

captcha