بیش از 232 هزار مسلمان از اروپا، آمریکا و استرالیا حاجی شدند
کد خبر: 3834692
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸

بیش از 232 هزار مسلمان از اروپا، آمریکا و استرالیا حاجی شدند

گروه بین‌الملل ـ بر اساس آمارهای منتشرشده، در مراسم حج امسال 232 هزار و 652 نفر از سه قاره اروپا، آمریکا و استرالیا حضور داشتند و پس از انجام مناسک حج، حاجی شدند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»؛ آمارها نشان می‌دهد، در موسم حج امسال 157 هزار نفر از 42 کشور اروپایی در مراسم حج شرکت داشتند که بیشترین حجاج اروپایی به ترتیب از کشورهای ترکیه، انگلیس، روسیه، فرانسه و هلند بوده‌اند.
 
از قاره آمریکای شمالی نیز امسال حدود 46 هزار و 479 نفر از دو کشور آمریکا و کانادا به حج مشرف شدند و پس از انجام مناسک حج حاجی شدند.
 
اما از کشورهای آسیای میانه که شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان است، جمعا حدود 24 هزار و 603  نفر به حج مشرف شدند.
 
از کشورهای استرالیا، نیوزیلند، جزایر فیجی و جزایر سلیمان نیز امسال نیز جمعا 3 هزار و 897 نفر به حج اعزام شدند که از این تعداد 3 هزار و 347 حاجی از استرالیا بودند.
 
نکته جالب این که در مراسم حج امسال از آمریکای لاتین تنها چهار نفر حضور داشتند که سه نفر از ونزوئلا و یک نفر از برزیل بودند و از 10 کشور حوزه آمریکای مرکزی و دریای کارائیب نیز 370 نفر در مناسک حج امسال حضور داشتند.
 
«طارق بن محمد عنقاوی»، رئیس شورای اداری مؤسسه مطوفین ترکیه، اروپا، آمریکا و استرالیا در این باره گفت: تمامی حجاج اروپایی، آمریکایی و استرالیایی حج خود را در فضایی معنوی به‌جا آورده و از فردا به مدینه منوره منتقل می‌شوند. آنان پس از زیارت مسجدالنبی به کشورهای خود باز می‌گردند.
 
انتهای پیام
captcha