اهمیت تأمل در خطبه غدیر
کد خبر: 3834964
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد:

اهمیت تأمل در خطبه غدیر

کانون خبرنگاران نبأ ــ سردار غلامرضا احمدی در جمع بانوان بسیجی طرقبه بیان کرد: اتمام رسالت رسول‌الله(ص) در تبلیغ، انجام غدیر و اعلام جانشینی حضرت علی(ع) بود؛ یعنی اصل مسئله که همان ولایت‌پذیری است، پس خواندن، تأمل و تدبر در خطبه غدیر مهم و ضروری است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع)، صبح امروز، 23 مردادماه در نشست بصیرتی و در جمع بانوان بسیجی طرقبه بیان کرد: خطبه غدیر، امروز بیشترین کاربرد را در نظام اسلامی ما دارد.
وی با تأکید بر تدبر و دقت در متن خطبه غدیر، بیان کرد: آسیب‌های صدر اسلام از غدیر تا عاشورا را ببینید که نمونه‌های بارز آن امروز در نظام اسلامی ما آشکار است.
فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: آگاهی از روند تبلیغ و استحکام غدیر، توجه خداوند و فرشتگان به انجام غدیر در حجة‌الوداع در درک شرایط امروز جامعه ما بسیار مؤثر است.
سردار احمدی تأکید کرد: اتمام رسالت رسول‌الله(ص) در تبلیغ، انجام غدیر و اعلام جانشینی حضرت علی(ع) بود؛ یعنی اصل مسئله که همان ولایت‌پذیری است، پس خواندن، تأمل و تدبر در خطبه غدیر مهم و ضروری است.
فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: ذات نظام اسلامی ما پاک است، همه انبیاء و امامان ما برای دین خدا مجاهدت و جان خود را برای حفظ اسلام فدا کردند؛ چراکه حفظ اسلام از امور واجب است.
وی گفت: از حادثه غدیر تا رحلت پیامبر(ص) تنها ۷۰ روز گذشت، ولی ببینید همان کسانی که در جریان مراسم غدیر حضور داشتند، از جمله سران حادثه سقیفه شدند.
وی با اشاره به سقیفه‌های فراوانی که تاکنون بر نظام اسلامی ما وارد شده است، اظهار کرد: با همه این شرایط باز هم مرزهای ما در آرامش کامل است؛ با وجود همه خباثت‌های دشمنان و سران استکبار، به لطف خداوند و خون پاک شهیدان ایران اسلامی در امنیت کامل است.
سردار احمدی افزود: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در طی چهار سال اخیر بیش از ۷۰ درصد در مورد رجوع و مطالعه مکرر به وصیت‌نامه امام راحل(ره) و صحیفه نور است؛ فرمایشات و بیانات رهبری با همه سخنرانان تفاوت دارد، فرمایشات رهبری نسخه و وظایف روزانه ما است اما متأسفانه رجوع ما و مطالعه فرمایشات رهبری در سطح پایین قرار دارد.
وی اظهار کرد: از نمونه‌های بارز کسانی که فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری را می‌خوانند و گوش به فرمان هستند، حزب‌الله لبنان هستند. ۲۰ درصد از مردم لبنان، فرمایشات مقام معظم رهبری را مطالعه و عمل می‌کنند و در بین نمازهای جماعت روزانه نیز امام جماعت از فرمایشات رهبری استفاده می‌کنند.
فرمانده سابق سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: سیدحسن نصرالله و عبدالمالک الحوثی، از جمله کسانی هستند که گوش به فرمان رهبری هستند. دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید «فرمایشات رهبری را همچون دستورالعمل اجرا می‌کنیم، زیرا که عقلی، تجربی، دلی و از هر جهت به این نتیجه رسیده‌ایم که مقام معظم رهبری مرد بزرگی است و تنها راه نجات لبنان پیروی از فرمایشات این رهبر فرزانه است».
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha