عمران خان: تصمیم هند درباره جامو وکشمیر نژادپرستانه است
کد خبر: 3835242
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

عمران خان: تصمیم هند درباره جامو وکشمیر نژادپرستانه است

گروه بین‌الملل ـ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، تصمیم اخیر دولت هند درباره جامو و کشمیر را نژادپرستانه و فاشیستی خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ عمران خان، امروز، 25 مردادماه، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر از تصمیم اخیر دولت هند در مورد لغو وضعیت ویژه ایالت جامو و کشمیر انتقاد کرد.

نخست‌وزیر پاکستان در این زمینه نوشت: «دولت فاشیستی و نژادپرست هندوی «نارندرا مودی» بهتر است بداند که با نیروهای پیشرفته می‌توان ارتش‌ها، مسلحین و تروریست‌ها را شکست داد، اما تاریخ نشان داده زمانی که یک ملت برای آزادی خود متحد می‌شود و می‌جنگد و از مرگ ترسی ندارد، هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع رسیدن آن مردم به هدف خود شود».

وی در توئیت دیگری نوشت: «به همین دلیل، اهداف جایگزین ساختن هندوها با روش‌های فاشیستی در جامو و کشمیر در مقابل مقاومت مردم این ایالت با شکست مواجه خواهد شد».

وعده دولت هند برای لغو محدودیت‌ها 
 
دولت فدرال هندوستان امروز به دادگاه عالی گفت که در روزهای آتی محدودیت‌های مربوط به جنبش‌های مردمی و ارتباطات در کشمیر را لغو می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز در این زمینه نوشت: دادگاه عالی هندوستان درخواستی از سوی سردبیر یک روزنامه را مورد بررسی قرار داد که به دنبال برقراری خطوط تلفن و خدمات اینترنت است که در ماه جاری میلادی و درست پیش از لغو موقعیت ویژه کشمیر و برای جلوگیری از اعتراضات، قطع شد.

گفتنی است، دولت هند،  14 مردادماه سال جاری میلادی جاری ماده ۳۷۰ قانون اساسی که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می کرد را لغو کرد.
 
انتهای پیام
 
مطالب مرتبط
captcha