تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)؛ پیام همیشه ماندگار غدیر
کد خبر: 3836250
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)؛ پیام همیشه ماندگار غدیر

گروه بین‌الملل ـ پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم وقتی جمعیت آرام شد، فرمود: ای مردم من در میان شما دو چیز گران‌بها به یادگار می‌گذارم؛ كتاب خدا و اهل بیتم و خدایم به من اطلاع داد كه این دو یادگار من تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان در یادداشتی اختصاصی برای ایکنا به مناسبت عید غدیر ضمن تبریک این عید با تشریح واقعه غدیر آورده است: سال دهم هجرت در آخرین سفر حج پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) با حضور ٧٠ تا ١٢٠ هزار زائر بیت‌الله الحرام در سرزمین بی آب و خشک غدیر خم به یک باره پیامبر اكرم(ص) دستور توقف كاروان را دادند به طوری كه همه همراهان متعجب شدند كه در میانه روز و در این صحرای سوزان دلیل توقف چه می‌تواند باشد غیر از اینكه فرمان مهمی از جانب خداوند رسیده كه پیامبر می‌خواهد آن را ابلاغ و اعلام نماید.

وقت نماز ظهر رسید، پیامبر(ص) دستور فرمود اذان بگویند، سپس همگی به ایشان اقتدا كردند و نماز را حضرت به جا آوردند و نبی مکرم اسلام(ص) دستور داد منبری از جهاز شتران آماده كنند، حضرت بالای منبر قرار گرفتند و پس از حمد و ثنای خداوند فرمود: هان ای مردم نزدیک است كه من دعوت حق را لبیک گویم و از میان شما بروم، من مسئولم و شما نیز مسئولید... پس از یادآوری رسالتش از جانب خداوند و گواهی جمعیت به وحدانیت خداوند و رسالت او گفتند گواهی می‌دهیم كه تو آیین خدا را تبلیغ كردی و نسبت به ما خیر خواهی و در این راه بسیار كوشیدی خداوند به شما پاداش خیر دهد.

وقتی جمعیت آرام شد پیامبر ادامه داد و فرمود ای مردم من در میان شما دو چیز گرانبها به یادگار می‌گذارم، جمعیت سؤال كردند آن دو چیز كدام است؟ فرمود: كتاب خدا و عترتم(اهل بیت من) است و خدایم به من اطلاع داد كه این دو یادگار من تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند .هان ای مردم بر كتاب خدا و عترت من پیشی نگیرید و از آن دو عقب نمانید تا نابود نشوید.

در همین حال دست حضرت علی(ع) را كه در كنارش روی منبر قرار گرفته بود، بالا برد و فرمود: ای مردم هركس كه من مولا و رهبر اویم علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه بار تكرار كردند و فرمودند خدایا دوست بدار هر كه علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر كه او را دشمن بدارد، خدایا یاران علی را یاری كن و دشمنان او را خوار و ذلیل بگردان.

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)؛ پیام همیشه ماندگار غدیر

پیامبر ادامه دادند لازم است حاضران به غایبان خبر دهند و دیگران را از این امر مطلع نمایند، در همین حال جبرئیل بر پیامبر فرود آمد و به ایشان بشارت داد كه خداوند امروز دین خود را تكمیل كرد و نعمت خویش را بر مؤمنان تمام كرد.

صدای تكبیر پیامبر بلند شد و فرمود خدا را سپاسگزارم كه دین خود را كامل كرد و از رسالت من و ولایت علی پس از من خشنود شد .

تمام محدثان شیعه و بیش از ٣٠ تن از راویان بزرگ اهل سنت این روایت را تأیید كرده‌اند و شكی در این نیست.

و اما پیام مهم غدیر به مسلمانان به ویژه شیعیان این است كه كتاب خدا قرآن كریم که كتابی مقدس، قانون و سندی گویای راه و رسم زندگی است، باید مبنای زندگی باشد و این امر در سایه پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت كه مفسر قرآن و الگوی عملی اسلام و قرآنند، محقق خواهد شد.

در زمان غیبت امام عصر و آخرین امام حضرت مهدی(عج) از علمای صالح و عادل باید پیروی کرد كه بحمدالله ما شیعیان و مسلمانان در زمان حاضر از وجود مبارک رهبر عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) بهره‌مند و پس از انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری شاهد محقق‌شدن حق و زوال باطل هستیم و این همان نعمت بزرگی است كه پیامبر بشارتش را داده‌اند و اکنون منتظران ظهور منجی عالم بشریت برای تحقق عدالت در كل جهان هستیم.

علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان

انتهای پیام

captcha