حجت‌الاسلام قرائتی از جوان نخبه ریاضی تجلیل کرد
کد خبر: 3836280
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

حجت‌الاسلام قرائتی از جوان نخبه ریاضی تجلیل کرد

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اقامه نماز کشور از جوان نخبه ریاضی، به بهانه خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد جهانی، با اهدای لوح تقدیر و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری از وی تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور؛ سیدمحمدمهدی حاتمی، دانش‌آموخته دبیرستان علامه حلی تهران که به تازگی مدال نقره شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ لندن را کسب کرده، در اقدامی دیدنی و قابل ستایش بر پل شهر لندن به اقامه نماز پرداخت.

حجت‌الاسلام قرائتی در دیدار با این جوان نخبه، با اشاره به اهمیت الگو بودن جوانان، گفت: ما سه نوع جوان داریم. گروه اول، گروهی هستند که در جامعه هضم می‌شوند. گروه دوم، گروهی هستند که هضم نمی‌شوند و خوب هستند. اما گروه سوم علاوه بر خوبی، خط‌شکن شده و امام دیگران هم می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: دلیل تقدیر از این جوان این است که ایشان خط‌شکن و برای همه جوانان دنیا الگو شدند و ثابت کردند که علاوه بر پیشرفت در مسایل علمی و نخبگی می‌توان در ارتباط با خدا نیز بود و با اینکارش نمونه‌ای از جوان نخبه مؤمن ایرانی را به دنیا نشان داد. 

حجت‌الاسلام قرائتی در متن تقدیرنامه‌ای که اهدا شد، چنین اذعان داشتند: از اقدام ارزشمند شما و خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد ریاضی که جلوه‌ای افتخار آفرین از یک جوان مؤمن ایرانی را به جهانیان معرفی کرد، از باب «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالقَ» صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

حجت‌الاسلام قرائتی از جوان نخبه ریاضی تقدیر کرد

در این دیدار از آقای مهدی حاتمی سوال شد که آیا از اقامه نماز در آن موقعیت خجالت نکشیدید؟ وی گفت: از خدا به خاطر نماز نخواندن و یا تأخیر آن بیشتر خجالت می‌کشم تا تمسخر دیگران. غربی‌ها همه سبک زندگی خود را ترویج و ترغیب می‌کنند، چرا ما نباید این سبک زندگی معنوی و روحانی خود را ترویج کنیم و به دیگران نشان دهیم.

در پایان استاد قرائتی از پدر سید محمدمهدی حاتمی، که در جلسه حضور داشتند به خاطر تربیت چنین فرزندی تشکر کرد و سپس انگشتر متبرک رهبری را به دست ایشان نموده و با این هدیه معنوی ایشان را دعا و تقدیر کرد.

انتهای پیام

captcha