تعصبات قومی از دیدگاه شریعت اسلام مردود است
کد خبر: 3836566
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

تعصبات قومی از دیدگاه شریعت اسلام مردود است

گروه اجتماعی- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: تعصبات قومی و طایفه‌ای از دیدگاه شریعت اسلام مردود است؛ اسلام با رنگ و نژاد و قومیت کاری ندارد؛ این‌ها مربوط به جاهلیت است؛ ملاک برتری فقط تقواست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 31 مردادماه در جمع طلاب حوزه علمیه این شهر، گفت: دست‌های مرموزی هستند که می‌خواهند تعصبات قومی و طایفه‌ای را که مدت‌هاست خاموش شده‌اند، دوباره روشن کنند و مردم را به دوران جاهلیت قرن بیستم برگردانند.

وی با بیان اینکه علما، فرهنگیان، معتمدین و دانشگاهیان باید هوشیار و بیدار بوده و جلوی رواج این تعصبات را بگیرند، افزود: تعصبات قومی و طایفه‌ای از دیدگاه شریعت اسلام مردود است؛ اسلام با رنگ و نژاد و قومیت کاری ندارد؛ این‌ها مربوط به جاهلیت است؛ ملاک برتری فقط تقواست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: همه اقوام و فامیل‌ها با هم برادر و برابرند. رسول اکرم(ص) در صحرای عرفات فرمودند که هیچ قومی بر قومی دیگر فضیلت ندارد و عرب و عجم و سیاه و سفید بر یکدیگر برتری ندارند، بلکه این قوم و طایفه برای آن است که انسان‌ها بهتر یکدیگر را بشناسند.

وی افزود: اگر از یک قوم و طایفه فردی مرتکب ظلم و جنایتی می‌شود باید عدالت اجرا شود و فقط همان فرد مجرم مجازات شود. باید از طریق شریعت و قانون به موضوع رسیدگی شود و حق مظلوم داده شود و رابطه دو قوم و طایفه خراب نشود.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: یهودی‌ها و مسیحیان با وجود همه اختلافاتی که دارند، با هم متحد شده و مقابل اسلام صف آرایی کرده‌اند، اما مسلمانان هزار فرقه شده و هر روز شکاف میان آنان عمیق‌تر می‌شود.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: شیعه و سنی، فارس و بلوچ، عرب و عجم، همه برادر هستند؛ باید اختلافات جزئی را کنار گذاشت؛ قرآن کریم 1400 سال پیش امر به وحدت کرده است، اما مسلمان‌ها همچنان درگیر تفرقه هستند.

انتهای پیام

captcha