کشاورز داورزنی ملک خود را وقف غدیر کرد
کد خبر: 3837802
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

کشاورز داورزنی ملک خود را وقف غدیر کرد

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن گفت: یکی از اهالی روستای خسروآباد این شهرستان برای برگزاری جشن غدیر، عیدالاکبر مسلمانان ملک زراعی خود را وقف کرد.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: رمضان‎علی خسروآبادی، از اهالی روستای خسروآباد شهرستان داورزن، 650 مترمربع زمین زراعی خود را برای برپایی مراسم عید غدیر خم در این روستا وقف کرد.
وی با بیان اینکه اغلب موقوفه‌ها برای تعزیه‌داری ائمه اطهار(ع) وقف شده و تعداد اندکی از موقوفه‌ها برای اعیاد وجود دارد، افزود: این نیاز در شهرستان احساس می‌شود که برخی موقوفات برای  جشن و اعیاد ویژه امامان معصوم(ع) اختصاص پیدا می‌کند.
رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه داورزن با بیان اینکه ارزش این وقف حدود 10میلیون تومان برآورد شده است، اظهار کرد: واقف خیراندیش عمری را به شغل مقدس کشاورزی در روستا مشغول بوده و با انگیزه برپایی باشکوه‌تر عید غدیر خم در این روستا، اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه این پنجمین وقف شهرستان در سال جاری است، افزود: شش فنجان آب و زمین زراعی با ارزش 30 میلیون تومان، دو دانگ از کارخانه شن‌شویی به ارزش سه میلیارد تومان، تعداد 10 اصله درخت پسته به انضمام 250 متر مربع زمین در روستای چشام به ارزش 10 میلیون تومان و یک ساعت و نیم آب و اراضی در روستای بروغن با ارزش 30 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون در داورزن وقف شده است.
یادآور می‌شود، شهرستان داورزن دارای 785 موقوفه با 2042 رقبه است و  در حدود کیلومتر ۳۰۰  غرب مشهد مقدس قرار دارد.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha