انتصاب حافظان قرآن به امامت مساجد در اردن  
کد خبر: 3837824
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

انتصاب حافظان قرآن به امامت مساجد در اردن  

گروه بین‌‌الملل ــ وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن از انتصاب حافظان قرآن به عنوان امامان مساجد در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری اردنی «پترا»، «عبدالناصر ابوالبصل»، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن، در مراسم فارغ‌التحصیلی قرآن‌آموزان مرکز حفظ قرآن دختران «محمد محمود السعود» در شهر «امان»، پایتخت این کشور، اعلام کرد: به منظور جبران کمبود امامت مساجد، حافظان کل قرآن کریم یا حافظان 15 جزء، به امامت مساجد منصوب می‌شوند.
 
وی افزود: این اقدام وزارت اوقاف اردن در راستای تعامل بیشتر این وزارتخانه با حافظان کلام وحی و مراکز قرآنی صورت می‌گیرد.
 
عبدالناصر ابوالبصل تصریح کرد: وزارت اوقاف اردن همه ساله در ایام تعطیلات تابستان، 2 هزار پایگاه تابستانه آموزش حفظ قرآن برای پسران و دختران در سراسر کشور تدارک می‌بیند که صدها کودک و نوجوان اردنی در سنین مختلف در این مراکز ثبت‌نام می‌کنند.
 
وی درباره این مراکز توضیح داد: مراکز تابستانه فقط به آموزش قرآن و تلاوت آن اکتفا نمی‌کنند، بلکه تلاش آنها تقویت زبان قرآن و اخلاق قرآنی است که پیامبر مکرم اسلام(ص) ما را به آن ترغیب کرده‌اند.
 
وزیر اوقاف اردن افزود: فعالیت‌های مراکز تابستانه قرآنی بر تشویق به ارزش‌های اسلامی و عمل به این ارزش‌ها متمرکز می‌شود.
 
در ادامه این مراسم «یحیی السعود»، نماینده مرکز حفظ قرآن دختران «محمد محمود السعود»، درباره فعالیت‌های این مرکز گفت: این مرکز از 13 سال پیش تاکنون با استقبال ویژه دختران از سنین مختلف برای شرکت در دوره‌های حفظ و قرائت قرآن کریم روبرو شده است.
 
انتهای پیام
 
captcha