انتقاد در تریبون‌های نماز جمعه با مطالعه انجام گیرد
کد خبر: 3837884
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

انتقاد در تریبون‌های نماز جمعه با مطالعه انجام گیرد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه انتقاد در تریبون‌های نماز جمعه باید با مطالعه انجام گیرد، گفت: در کنار انتقادهایی که می‌شود ارائه راهکار در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف ضرورت دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، پنجم شهریورماه در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات که در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: در بحث رصد خطبه‌ها موضوع رتبه‌بندی ائمه جمعه‌ها مطرح است.

وی افزود: مدیران مراکز بزرگ سطح استان باید نسبت به رصد این موضوع که تا چه میزانی خطبه‌ها به مسائل روز داخلی و جهانی ارتباط داشته، اهتمام جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: یکی از مشکلاتی که در برخی از خطبه‌ها داریم این است که برخی از خطبه‌ها خیلی کم‌بار و بدون مطالعه است.

وی با بیان اینکه انتقاد در تریبون‌های نماز جمعه باید با مطالعه انجام گیرد، افزود: در کنار انتقادهایی که می‌شود ارائه راهکار در راستای رفع مشکلات و نقاط ضعف ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر در ادامه به فلسفه اصلی شکل‌گیری قیام عاشورای امام حسین(ع) اشاره و اعلام کرد: چه اتفاقی افتاد که هنوز مدت زمان زیادی از فوت پیامبر مکرم اسلام نمی‌گذشت جامعه مسیر اصلی و مستقیم خود را رها کرد.

وی به حادثه عاشورا اشاره و بیان کرد: با توجه به حوادثی که در کربلا اتفاق افتاد، می‌توانیم به راحتی به جواب این سؤال دست‌ پیدا کنیم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: وقتی به حادثه عاشورا نگاه می‌کنیم وقتی امام حسین(ع) حتی کوچکترین یار خود را تقدیم کرد، رو به حضرت زینب کرد و فرمود اینها به حدی مال حرام در وجودشان وجود دارد که حتی به پیراهن کهنه من هم رحم نمی‌کنند.

وی افزود: تاریخ یک بسته بایگانی شده نیست، تاریخ محل عبرت‌آموزی و درس‌آموزی است و هرکس در حد توان باید نسبت به بیان این تاریخ تلاش کند چراکه تاریخ محل عبرت‌آموزی برای همگان است.

حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر با اشاره به اینکه در صحنه عاشورا ارزش‌ها جابجا و جامعه نبوی به جامعه دنیوی تبدیل شد، یادآور شد: امیدواریم ائمه جمعه سنگربانان دین و ایمان، سنگر دین را کاملا درک و برای رفع مشکلات راهکار ارائه کنند.
انتهای پیام

captcha