موقوفات ربع رشیدی؛ بزرگترین سرمایه علمی و پزشکی
کد خبر: 3837975
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

موقوفات ربع رشیدی؛ بزرگترین سرمایه علمی و پزشکی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: موقوفات ربع رشیدی بزرگترین سرمایه علمی و پزشکی و ثبت جهانی شده در استان است که با احیای آن کار‌های مهمی در استان به وقوع خواهد پیوست.

موقوفات ربع رشیدی؛ بزرگترین موقوفه ثبت جهانی شده

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین‌ حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، پنجم شهریورماه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: موقوفات خواجه رشیدالدین معروف به موقوفات ربع رشیدی بزرگترین موقوفه در کشور است که وقف‌نامه آن هم به ثبت جهانی رسیده است.

وی افزود: این موقوفه علاوه بر تبریز در شهرستانهای دیگر استان نیز زمین‌های وقفی دارد و دو نیت مهم این موقوفه علم‌الادیان وعلم‌الابدان می‌باشد که با احیای این موقوفه عظیم می‌توانیم کمک‌های مالی خوبی از محل نیات این موقوفه به حوزه‌های علمیه، دانشکده‌های الهیات و علوم پزشکی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: از ۷۶۰ سال پیش تا کنون ربع رشیدی بزرگترین موقوفه در سطح جهان است که رشیدالدین فضل‌الله همدانی به عنوان اولین واقف در این دیار، امر خداپسندانه وقف را در گسترش علم آغاز کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی همچنین به موقوفات قائم مقام فراهانی اشاره کرد و گفت: این موقوفات هم می‌توانند منبع درآمد خوبی برای اوقاف در راستای اجرای نیات واقف باشند اما برای بازگرداندن تمام این موقوفات به اوقاف و سنددار کردن آنها نیازمند تعامل بین بخشی با ارگانهای مختلف هستیم.

وی از نیروی انتظامی خواست در احیای موقوفات و مشکلات احتمالی قضایی در این زمینه در کنار اوقاف باشد تا اوقاف بتواند در دستیابی به اهداف عام المنفعه خود در احیای موقوفات پیش برود.

انتهای پیام

captcha