راهبرد ترامپ، فشار مضاعف بر روی ملت است/ تلاش نفوذی‌ها برای انقلاب‌زدایی از انقلاب
کد خبر: 3838397
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

راهبرد ترامپ، فشار مضاعف بر روی ملت است/ تلاش نفوذی‌ها برای انقلاب‌زدایی از انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا با بیان اینكه ترامپ تلاش می‌كند تا انسجام ملی ایران را نابود كند، گفت: راهبرد ترامپ برای این کار فشار مضاعف بر مردم است تا خسته شوند و شورش کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا امشب، 6 شهریورماه در آیین بزرگداشت هفته جهانی مساجد و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت كه در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد، با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه محرم گفت: لازم است از این شبكه غنی و گسترده تبلیغاتی برای روشنگری مردم حداکثر استفاده را به عمل آوریم.
وی با بیان اینكه مسجد یك پایگاه تحقیقاتی و یك رسانه بزرگ تبلیغاتی است، گفت: باید از ماه‌های محرم و صفر استفاده کرده و مساجد را تقویت کنیم.

رفع مشكلات مساجد نیازمند همكاری مجلس و دولت است
سعیدی با اشاره به مشكلاتی كه در مساجد وجود دارد، گفت: مشکلاتی که در اداره مساجد وجود دارد نیازمند حضور مسئولان هم مجلس و هم دولت است.
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش آمریکا در منطقه و نقش ما در مقابله با استکبار جهانی پرداخت و گفت: اگر آمریكا نتواند هژمونی سلطه خود را در دنیا تثبیت کند، از سال 2025 به سمت فروپاشی خواهد رفت.
وی با بیان اینكه آمریكا برای بقای این سلطه و هژمونی یک طرح 8 ماده‌ای ارائه کرد که کل مناطق جهان را در بر می‌گرفت و به طور خاص ایران را مورد هدف قرار می‌داد یعنی نهال انقلاب اسلامی، گفت:‌ تغییر رفتار و سرانجام فروپاشی از درون كلیاتی از این طرح است.


سیاست رؤسای جمهور آمریكا طی 18 سال گذشته

سعیدی با یادآوری اینكه در طول 18 سال گذشته سه رئیس جمهور در آمریكا حكومت كردند، گفت: بوش اعتقاد داشت كه باید حضور فیزیكی در منطقه غرب آسیا داشته و از منافع خود حراست كند لذا هم افغانستان و هم عراق را تصرف كرد كه در این زمینه موفق نبود چرا كه 4 هزار كشته داده و 6 تریلیون دلار هزینه دادند.
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا ادامه داد: دومین رئیس جمهور در این عرصه اوباما بود كه 4 هدف را دنبال می‌کرد، نخست ایران قدرت هسته‌ای نباشد دوم ایران قدرت منطقه‌ای نباشد، سوم ایران از حزب‌الله و حماس حمایت نکند و چهارم ایران در شکل‌گیری خاورمیانه بزرگ دخالت نداشته باشد.
وی با بیان اینكه اوباما نسبت به بوش موفق‌تر بود چون در ایران با دولتی روبه‌رو شد كه راهبرد آن همزیستی مسالمت‌آمیز با غرب بود، گفت: راهبرد دولت فعلی این بود که ما با آمریکا دنبال تعاملیم نه تقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز به عنوان شعار قرار دادند و اوباما نیز از این شعار به شدت استقبال کرده و وارد مذاکره شد و تا حد زیادی آن مسئله اصلی که هسته‌ای بود را حل کرد.


نخستین عامل اقتدار ایران، انسجام ملی است
سعیدی با تصریح اینكه ترامپ هم می‌گوید اركان قدرت ایران 4 ركن است و باید این اركان را از ایران بگیریم تا تسلیم شده و زمینه فروپاشی آن فراهم شود، گفت: نخستین عامل اقتدار، انسجام ملی است یعنی وحدتی که در ایران تحت فرمان ولی فقیه است به عنوان انسجام ملی تلقی می‌کند که این انسجام را در کشورهای دیگر شاهد نیستیم.
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا اضافه كرد: دومین عامل اقتدار، اقتدار منطقه‌ای است كه می‌گوید حضور ایران در منطقه غرب آسیا عامل اقتدار است یعنی نفوذ معنوی در یمن، فلسطین، لبنان، حزب‌الله، سوریه و عراق و سرجمع این‌ها یکی از عوامل اقتدار ایران است که باید این عوامل اقتدار را از ایران بگیریم.
وی با بیان اینكه ترامپ سومین عامل اقتدار ایران را قدرت انرژی می‌داند یعنی ترکیبی از نفت و گاز که از این نظر در ردیف یک در دنیا قرار داریم و اینكه تلاش می‌كند تا صدور نفت ایران را به صفر برساند برای گرفتن این قدرت است، گفت: چهارمین عامل اقتدار ایران را عامل دفاعی می‌دانند شامل قدرت پدافندی و آفندی. تا قبل از زدن پهپاد فوق مدرن، دنیا قدرت موشکی ما را باور داشت اما نمی‌دانست قدرت پدافندی‌مان چقدر است اما وقتی این پرنده سرنگون شد یك شوك برای آنان بود.
سعیدی اظهار كرد: نکته حساس این است كه ترامپ می‌گوید باید اول انسجام ملی ایران را نابود كنیم و سه مسئله دیگر را در مذاکره حل کنیم یعنی مهم‌ترین عامل اقتدار ایران، انسجام ملی است و وقتی از بین رفت، نظام جمهوری اسلامی ناچار به تسلیم و مذاكره است.


راهبرد ترامپ، فشار مضاعف بر روی ملت ایران است

رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا با بیان اینكه راهبرد ترامپ برای این کار فشار مضاعف بر مردم است تا مردم خسته شوند و شورش کنند، گفت: اکنون در رأس شبکه حاکمیت آمریکا سه نظریه مهم وجود دارد؛ نظریه اول این است كه آمریكایی‌ها معتقدند در طول این 18 سال نتوانستیم کار اساسی انجام دهیم و باید تمرکزمان را در داخل بیاوریم و به داخل بپردازیم و آمریکا در حال فرسودگی است و نمی‌تواند این راه را ادامه دهد.
وی با تصریح اینكه یکی از دلایلی که آمریكا وارد جنگ با ایران نمی‌شود این است که می‌گویند باید هزینه‌ها را کم کنیم و كشورهایی كه از آن‌ها نگهبانی می‌كنیم به ما پول دهند، گفت: نظریه دوم این است که نمی‌توانیم بساطمان را در دنیا جمع کنیم و اصلاً اقتدار آمریکا به حضور در عرصه‌های بین‌المللی است و باید هزینه کرد اما هزینه‌ها را باید از كشورهای دیگر گرفت و نظریه سوم هم می‌گوید مسئله اصلی ما منطقه غرب آسیاست زیرا هم 540 میلیارد بشکه فسیلی در این منطقه است هم باید از اسرائیل نگهبانی كرد و هم اینكه خیزش اسلامی با محوریت ایران است و این مسئله عامل فروپاشی آمریكا می‌شود.
سعیدی بیان كرد: امروز آمریكا در منطقه غرب آسیا با چند مشکل اساسی روبه‌روست؛ یكی مشکل اساسی یمن است و آمریكا هیچ راهبردی برای بعد از جنگ یمن ندارند و نمی‌دانند با آن چه كنند؛ مشکل دوم فلسطین و قدرت حزب‌الله است كه از یک جریان کمک‌بگیر تبدیل به قدرت مولد شده است.
وی با بیان اینكه آمریكا می‌گوید منبع این مشکلات ایران است و تمام تمرکز آمریکا و اروپا امروز روی ایران است که مردم باید متوجه باشند، تأكید كرد كه باید این موضوعات را در ماه محرم برای مردم بیان کنیم.


تبیین پیامدهای راهبرد مقاومت فعال

رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا با ذكر این نكته كه آمریكا دو راهبرد جنگ یا تسلیم برای ایران داشتند، اما رهبر معظم انقلاب راهبرد مقاومت فعال در همه عرصه‌ها را مطرح كردند، گفت: پیامد این راهبرد مقاومت فعال اول شکست استراتژی فروپاشی از درون و دوم کنترل نسبی اوضاع سیاسی و اقتصاد بود؛ درست است خیلی از مشکلات باقی مانده و حل نشده است ولی از آن وضعیت نارنجی عبور کردیم و امروز دوران تثبیت شده است لذا به طور نسبی هم اوضاع اقتصادی هم اوضاع سیاسی كنترل شده است.
وی از دولتمردان خواست تا تلاش كنند تا وضعیت معیشت مردم به حد تعادل برسد و فشار بر روی آن‌ها كاسته شود، گفت: پهپاد رادار گریزی كه توسط ایران نابود شد، توانست یك تحول عظیمی در منطقه به وجود آورد و پیامدهایی داشت كه یكی از آن‌ها تقویت جبهه مقاومت و افزایش قدرت بازدارندگی بود و جلوی حمله آمریكا را گرفت.
سعیدی، پیامد دیگر را چرخش مواضع امارات برشمرد و گفت: راهبرد مقام معظم رهبری زمینه تغییر در مواضع دولت را فراهم كرده است و امروز حرف‌هایی که رئیس جمهور و وزاری خارجه می‌زنند با گذشته متفاوت است و این همراهی دولتمردان و اتحاد و انسجام در برابر آمریکا یکی از دستاوردهای این زمان ماست.
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا همچنین تحولات قوه قضائیه را امیدآفرین توصیف كرد و گفت: یكی از اهرم‌هایی كه مردم به نظام امیدوار می‌شوند همین تحولات قوه قضائیه است و امیدواریم آیت‌الله رئیسی با جدیت این كار را دنبال كنند.
وی در ادامه با بیان اینكه دو مدل مدیریتی برای كشور داریم یكی مدیریت رجایی و باهنر و دیگری مدیریت بنی صدر است كه هر دو را مردم انتخاب كردند اما گاهی اوقات مردم وظیفه خود را به گردن دیگران می‌اندازند، گفت: مردم به این نمایندگان شورا و مجلس و مسئولان عالی رتبه كشور رأی داده‌اند و باید این رأی و انتخاب درست باشد.
سعیدی با تأكید بر اینكه میان مدیریت رجایی و بنی صدر تفاوت است، گفت: نكته دوم در این مسئله قوه قضائیه است كه البته تحولات آن از دوره قبل آغاز شده و آیت‌الله رئیسی آن را گسترش داده است ولی در عین حال باید هزینه جرم و خیانت را بالا ببریم تا طرف جرأت نكند به خیانت دست بزند.


الزامات تحقق مقاومت فعال
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سئوال كه الزامات تحقق مقاومت فعال چیست، گفت: اولین الزام شناخت تهدیدات است. بخشی از تهدیدات منشأ خارجی و بخشی داخلی دارد که باید آن‌ها را بشناسیم.
به گفته وی، یکی از تهدیدات داخلی ما نفوذ است. یک جریان خزنده غرب‌گرا در داخل كه شاخص فعالیت آن‌ها تغییر محاسبات نسبت به ولایت فقیه و جایگاه رهبری و اختیارات آنان و تغییر سیاست خارجی است.
سعیدی با بیان اینكه اكنون به دلیل فعالیت نفوذی‌ها تقابل با استكبار تبدیل به تعامل با استكبار شده است، گفت: دومین شاخصه این افراد، تبعیت گزینشی نسبت به ولایت فقیه است و اگر می‌خواهیم این جریان را بشناسیم باید بدانیم که آنان تبعیت گزینشی از رهبری دارند و برخی فرامین را گوش داده و برخی را اجرا نمی‌كنند.
رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا، مثال‌هایی از این قضیه را یادآور شد و گفت: این جریان علی‌رغم اینكه مقام معظم رهبری فرمودند با آمریكا مذاكره نمی‌كنیم، می‌گویند راهی جز مذاكره با آمریكا نداریم.


تلاش نفوذی‌ها برای انقلاب‌زدایی از انقلاب
وی با بیان اینكه نفوذی‌ها تلاش می‌كنند تا انقلاب‌زدایی از انقلاب داشته باشند و می‌گویند تاریخ انقلاب تمام شده است، گفت: همچنین نفوذی‌ها می‌گویند مسئله رقابت صحیح در انتخابات بر روی اصول و مبانی آن نباید انجام گیرد.
سعیدی همچنین تهدید فضای مجازی را یادآور شد و از قوه قضائیه هم خواست تا به این مورد وارد شود و گفت: فضای مجازی ابزار دست دشمن است و می‌تواند در انتخابات اخلال ایجاد کند و اندیشه‌ها و رفتار مردم را تغییر و تخریب كند.


نیاز به یك مجلس انقلابی داریم

رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرمانده معظم كل قوا با تأكید بر اینكه مهم‌ترین تكلیف ما این است كه در عرصه انتخابات دقت كنیم، گفت: بار سنگینی بر دوش مردم است که انتخاب صحیح داشته باشند و امروز نیاز به یک مجلس انقلابی داریم، مجلسی که در کنار رهبری بتواند مسائل اساسی نظام را حل کند.


شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تأیید می‌كند نه شایستگی‌ها را
وی با یادآوری اینكه قوه مجریه و مقننه نقش بسیار تعیین‌كننده‌ای در سرنوشت كشور دارند، گفت: شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تأیید می‌کند نه شایستگی‌ها را و باید در چارچوب قانون فعالیت کند اما مردم چنین محدودیت‌هایی ندارند و باید نیروهای متدین و ولایتمدار انتخاب كرده تا یك مجلس انقلابی و ولایت‌مدار داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha