بسته شدن حرم ابراهیمی به بهانه اعیاد یهودیان
کد خبر: 3838495
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

بسته شدن حرم ابراهیمی به بهانه اعیاد یهودیان

گروه بین‌الملل - نیروهای اسرائیلی امروز، هفتم شهریورماه، به بهانه برگزاری اعیاد یهودیان، حرم ابراهیمی در شهر «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن را به مدت 24 ساعت به روی نمازگزاران مسلمان بستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری بحرین»، «رائد مسوده» مدیر روابط عمومی اداره اوقاف الخلیل، امروز اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی امروز حرم ابراهیمی را به روی نمازگزاران بسته و شهرک‌نشینان صهیونیست را برای انجام عبادات خود به داخل حرم هدایت کردند.

وی افزود:‌ شهرک نشینان در صحن‌های خارجی حرم ابراهیمی چادرهایی نصب کرده و در آنجا مستقر شدند.

یادآور می‌شود، مسجد یا حرم شریف ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجدالاقصی در سرزمین فلسطین است.

این مسجد در طول قرن‌ها و تا به امروز، مکانی زیارتی برای مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست و بر اساس اظهارات مورخان، قدمت آن به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) باز می‌گردد؛ گفته شده که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شده است و مسجد نیز به نام ایشان نام‌‌گذاری شد.

داخل این مسجد گنبدهایی وجود دارد که برخی منابع تاریخی آن‌ها را مربوط به برخی از پیامبران و نزدیکان آنها یعنی حضرت ابراهیم(ع) و همسرش ساره، اسحاق(ع)، اسماعیل(ع)، یعقوب(ع) و یوسف(ع) و همسران آنها می‌دانند.

انتهای پیام

captcha